تاریخچه برند آدیداس

تاریخچه برند آدیداس

11 آبان 1402
102 بازدید

در این مقاله ما به توضیح تاریخچه برند آدیداس خواهیم پرداخت. با دانستن اینکه این برند در سال های اولیه فعالیت خود چگونه توانست به شهرت امروزی خود دست یابد سوالی است که شاید بسیاری از افرادی که از این برند استفاده می کنند در ذهنشان ایجاد شود. همچنین برند Adidas تاثیر زیادی در فعالیت های ورزشی داشته است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تاریخچه برند آدیداس

برند آدیداس توسط شخصی به نام آدولف داسلر تاسیس شد. این فرد از مادر و پدر آلمانی تبار به دنیا آمد و در شهر هرتسوگن آوراخ زندگی می کرد. این شخص بعد از جنگ جهانی اول به همراه برادرش رودولف به یک کارخانه تولید کفش به همراه پدرشان پیوستند. رودولف و ادولف بعد از مدتی کار در کارخانه به تولید کفش های ورزشی در لباس شویی مادرشان پرداختند. در آن زمان وضعیت برق شهری چندان تعریفی نداشتند و این دو برادر برای تولید و رسیدگی به کارهای تولیدی خود نیاز به برق و روشنایی کافی داشتند به همین سبب به تولید برق از طریق پدال روی آوردند. اولین فعالیت های این دو برادر را در المپیک تابستانی سال 1936 می توان دید. این دو برادر به همراه یک ساک پر از کفش های ورزشی به دهکده المپیک رفتند تا بتوانند شخصی به نام جسی اونز را متقاعد به پوشیدن و استفاده از کفش های تولید خود کنند.
این شخص یک فرد آمریکایی – آفریقایی بود که توانست در این مسابقات 4 مدال طلا را به دست آورد در حالیکه کفش های این دو برادر را پوشیده بود. این حرکت برادران داسلر، به عنوان اولین اقدام برای اسپانسری فرد آفریقایی در آن زمان به شمار می آمد. به واسطه این اتفاق کفش برادران داسلر خیلی زود در سراسر دنیا به معروفیت خود دست پیدا کرد.
هنگامی که این دو برادر به جنگ جهانی دوم نزدیک شدند سعی کردند تا به حزب نازی بپیوندند و رودولف خود را به رده های بالای این حزب نزدیک کرد و باعث ایجاد اختلافاتی میان این دو شد. آدولف به پیامدهای ایجاد شده از جنگ فکر می کرد. پس از مدت کوتاهی از پیوستن این دو برادر رودولف توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و به زندان افتاد. دلیل آن هم استفاده از کارگاه تولید کفش به عنوان فضای نگهداری از اسلحه و ضدتانک آلمانی ها بود. گفته می شود دلیل اصلی اختلاف و جدایی این دو برادر، تحویل دادن رودولف به آمریکایی ها توسط آدولف بود.
این دو برادر در سال 1947 به طور کاملا رسمی از هم جدا شدند و رودولف تصمیم گرفت تا کارخانه مجزایی برای تولید کفش تاسیس کند و در ابتدا نام آن را رودا گذاشت. رودا مخفف اسم رودولف و داسلر بود. در ادامه نیز آدولف نام کارخانه خود را با اول نام و فامیلی خود تشکیل داد. آدی اول ادولف و داس ابتدای نام خانوادگی آن ها بود. بعد از جدایی این دو برادر، رقابت های شدیدی بین آن ها ایجاد شد.
به طور غیر رسمی شهر هرتسوگن آوراخ به دو دسته تقسیم شد. برخی از مردم از کفش های آدیداس و برخی هم از کفش های پوما استفاده می کردند. این موضع جدایی این دو برادر در دو باشگاه شهر نیز تاثیر خود را گذاشت به طوریکه هر کدام از یک برند کفش حمایت می کردند. یکی از اتفاقاتی که در المپیک سال 1960 رخ داد، پرداخت پول توسط برند پوما به ورزشکاری به نام آرمین هری بود که در دو سرعت 100 متر در آلمان فعالیت می کرد. این شخص کفش های پوما را در این مسابقات به پا داشت. اما قبل از قرارداد با پوما با آدولف وارد مذاکره شده بود که از طرف آرمین هری به آدولف تقاضای پول شد و این پیشنهاد توسط آدولف داسلر رد شد. اما آرمین هری برای اینکه بتواند از هر دو برادر پول دریافت کند در مراسم پایانی هنگامی که قهرمان شده بود و مدال طلا به دست داشت از برند آدیداس حمایت کرد. این رفتار او باعث خشم و عصبانیت هر دو برادر شد و در نهایت آدولف داسلر این مسابقات را تحریم کرد.
بعد از گذشت سالیان زیاد و موفقیت های چشم گیر، برند آدیداس به پسر آدولف سپرده شد اما متاسفانه این شخص به طرز عجیبیی در سال 1987 از دنیا رفت و بعد از مرگ او اوضاع کارخانه آدیداس با بحران هایی مواجه شد. به همین علت این شرکت توسط یک شخص فرانسوی به برنارد تاپی به یک میلیارد فرانک فروخته شد. تاپی شخصی بود که به عنوان نجات دهنده شرکت های ورشکسته از او یاد شده است. این شخص در ابتدای فعالیت خود سعی کرد تا شرکت را به آسیا منتقل کند. بعد از این اقدام او در تلاش بود تا از افراد مشهوری مانند مدونا برای تبلیغ برند آدیداس استفاده نماید. این شخص در ادامه فعالیت خود دیگر نتوانست وام های خود را پرداخت کند و بانک نیز آدیداس را به شخصی به نام روبرت لویی دریفوس واگذار کرد. این فرد نیز مدت زمان زیادی به عنوان مدیر عامل آدیداس فعالیت نکرد و بعد از آن به یک خیریه داده شد. یکی از اتفاقات مهمی که باعث شد آدیداس بتواند با برندهای برتری مانند نایکی رقابت کند سپرده شدن این شرکت به گروه سالامون که در تولید لوازم اسکی فعالیت می کردند بود.

تاریخچه برند آدیداس 2

لوگوی برند آدیداس

بعد از این فعالیت، آدیداس سعی کرد برای شناخته شدن خود در سراسر دنیا از یک لوگوی جهانی استفاده کند. این لوگو دارای سه خط موازی در کنار هم است که بر روی تمامی لوازم تولید شده توسط این شرکت وجود دارد. در سال 1998 به دلیل یکسری از محدودیت های ایجاد شده توسط انجمن ورزشی کالج برای استفاده از مارک ها، برند آدیداس شکایت کرد. براساس قوانینی که در آن زمان وجود داشت برند آدیداس نمیتوانست از لوگوی سه خط برای برند خود استفاده کند. برای خرید کفش آدیداس می توانید به فروشگاه کتونی ال ای مراجعه نمایید.

محصولات برند آدیداس

یکی از فعالیت هایی که در سال 2005 توسط شرکت آدیداس رخ داد تولید کفش هایی بود که ریز پردازنده داشتند این سری از کفش های آدیداس که به نام آدیداس 1 تولید شد می تواند بیشتر از 5 میلیون فرمول ریاضی را در ثانیه محاسبه کند. اولین کفشی است که می توان در موقعیت های مختلفی استفاده کرد و فرم کفش را براساس نیاز شخص تغییر داد. این ریز پردازنده قرار گرفته در این کفش از یک باتری کوچک تغذیه می شود و تا 100 ساعت دویدن عمر می کند.

تاریخچه برند آدیداس 1

تاثیر برند آدیداس در ورزش

بستن قرار داد با منچسر یونایتد از دلایل دیگری بود که باعث دیده شدن این برند مشهور گشت. با بستن قرارداد سنگین این برند با منچستر یونایتد از بی سابقه ترین قرارداد های اسپانسری در دنیای ورزش بود. به طور کلی در زمینه فوتبال این برند از دهه 50 میلادی در حال تولید و گسترش لوازم مورد نیاز در این ورزش بوده است. از جمله تولیدات برند آدیداس می توان به توپ فوتبال و کفش ورزشی آدیداس، دستکش دروازه بانی و لباس تیم ها اشاره کرد.

افراد مشهوری که از برند آدیداس استفاده می کنند

آیا معرفی چهره های مشهور در حوزه های مختلف هنر و رسانه می تواند به دیده شدن یک برند کمک کند؟ قطعا این کار را در زمانی می توان انجام داد که برند شرکت تا حدی به شهرت در زمینه کاری خود دست پیدا کرده باشد. اما موضوع دیگری که وجود دارد این است که این تبلیغ یک فرایند دو طرفه و سود آور برای هر دو گروه می باشد. بسیاری از هنرمندان در سال های فعالیت خود نیاز به یک اسپانسر قوی دارند تا هزینه های گزاف فعالیت آن ها پرداخت شود. شاید دلیل همکاری بسیاری از بازیگران با برند آدیداس نیز همین موضوع باشد. از جمله افرادی که از این برند حمایت کردند می توان لیونل مسی و دیوید بکهام  را در حوزه ورزشی و خوانندگان مانند دریک رز و کتی پری، نام برد.

تاریخچه برند آدیداس 3

کتونی ال ای

برای خرید کفش زنانه و خرید کفش مردانه بهترین و جدیدترین کتونی زنانه و مردانه، انواع برند معتبر کتونی را می توانید از فروشگاه کتونی ال ای تهیه نمایید. فروشگاه کتونی ال ای کلیه محصولات خود که در دو بخش کتونی زنانه (کتونی زنانه مخصوص دویدن، کتونی رانینگ زنانه، کتونی زیره تخت زنانه، کتونی روزمره زنانه) و کتونی مردانه (کتونی ورزشی مردانه، کتونی زیره تخت مردانه، کتونی مردانه رانینگ، کتونی روزمره مردانه، کتونی پیاده روی مردانه) بصورت کتونی های کپی، کتونی اصل ویتنام و مستر کوالیتی به فروش می رساند.

جمع بندی

ما در این مقاله به موضوع تاریخچه برند آدیداس پرداختیم. این برند از جمله مشهورترین برندهای تاریخ می باشد، که در عرصه ورزشی فعالیت های گسترده ای انجام داده است. این برند بیشتر از نیم قرن است که فعالیت خود را آغاز کرده و از بسیاری از هنرمندان و بازیگران مشهور دنیا حمایت می کند. شما می توانید برای خرید کتونی آدیداس به فروشگاه کتونی ال ای مراجعه نمایید.


مقالات مرتبط:
» تاریخچه برند نیوبالانس
» تاریخچه برند اسیکس
» تاریخچه برند نایک
» تاریخچه برند پوما
» تاریخچه برند جردن


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/