تاریخچه برند نیوبالانس

تاریخچه برند نیوبالانس

29 مهر 1402
151 بازدید

مدت زیادی است که برندهای تولید کفش بسیار معروفی مانند برند نایک و برند ادیداس در بازار های جهانی حکومت می کنند. مدل های کفش تولید شده توسط این برند ها مدام در حال تحسین می باشند. اما موضوع اصلی این است که بعد از اینکه برند خود را ایجاد کردید چقدرمی توانید بازار های جهانی را دست بگیرید. در این بین یک نام آشنا به چشم می خورد برند بیوبالانس با قدمت بیش از 100 سال یکی از بهترین تولید کنندگان کتونی در جهان می باشد. در ادامه قصد داریم تا تاریخچه کمپانی نیوبالانس را از ابتدای شروع فعالیت خود تا اکنون برای شما شرح دهیم.

تاریخچه کمپانی نیوبالانس

◘ قدمت برند نیو بالانس به حدود 100 سال می رسد. نام اختصاری این برند .N.B می باشد. همه چیز از یک مهاجر ایرلندی شروع می شود. نام این شخص ویلیام جی رایلی می باشد. رایلی بعد از مهاجرت از ایرلند در ماساچوست آمریکا اقامت کرد. این شخص در حیاط خانه خود در حال تماشای پرندگان بود که متوجه شکل و شمایل پرندگان می شود و سعی می کند، برای تولید اولین محصولش از شمایل این پرندگان استفاده کند.
◘ استفاده پرندگان از پاهایی که به شکل سه شاخه می باشد واقعا برای او عجیب بود او به این موضوع فکر می کرد که چگونه می توانند تعادل خود را با داشتن این پاهای سه شاخه حفظ نمایند. به این نتیجه رسید که در سمت قوس کف پا باید سه نقطه حمایتی وجود داشته باشد. همین موضوع باعث شد تا نمونه هایی از کفش کتونی را تولید کند که کفی های مناسب شکل و مدل قوس پا باشند.
◘ در حدود سال 1927 بود که نیوبالانس به استخدام تعدادی فروشنده اقدام نمود. در جمع این فروشندگان شخصی به نام آرتور هال حضور داشت. این شخص بعد ها در سال 1934 در شرکت آرک نیو بالانس شریک می شود. اما تا اینجا برند new balance هیچ تولیدی از کفش های ورزشی ندارد. بیشترین تکیه تجارت آن ها بر روی تولید کفی های طبی مناسب قوس پا بود. شرکت بعد از مدتی توسط آرتور هال به همسرش پل کید و دخترشان فروخته شد.
◘ کفش های قوس داری که توسط این برند تولید می شدند تا سال 1960 محبوب بودند. حتی بسیاری از ورزشکارانی که علاقه مند به تمرین در سال های ابتدایی شروع فعالیت خود بودند، از این نمونه کفش ها استفاده می کردند. خیلی از ورزشکاران نیز درخواست تولید کفش های ورزشی سفارشی داشتند. این موضوع که باعث شد تا پل کید و دخترش النور انگیزه تولید اولین کتونی های ورزشی نیوبالانس را پیدا کنند. این مدل از کفش برند نیوبالانس که با نام TRACKSTER عرضه شد، که دارای کفی موج دار و مناسب برای استفاده در ورزش هایی مانند دویدن بود. این مدل اولیه کتونی نیوبالانس در بین جوانان و مدارس پذیرفته شد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می کردند.
◘ تا اینجای کار، کتانی نیوبالانس هنوز وارد بازار های کفش کتانی نشده بود. این شرکت تا آن زمان از 6 نفر کارمند درقسمت بسته بندی کتونی های سفارش داده شده داشت. که این تعداد کم افراد باعث شده بود تا سرعت فروش کالا ها پایین بیاید. اما همه چیز به یکباره در روز ماراتن بوستون سال 1972 تغییر کرد. شخصی به نام جیم دیویس که اکنون نیز رئیس فعلی این برند می باشد، این برند را خریداری کرد. این شخص باعث شد تا برند نیو بالانس به بزرگترین برند کفش در جهان تبدیل شود.
◘بوستون به یک منطقه برای پیشرفت نیو بالانس تبدیل شده بود. در آن دوران ورزش هایی مانند دویدن بسیار محبوب بودند. این سرگرمی بسیار سالم و جذاب تا دهه 80 میلادی ادامه داشت و برند نیوبالانس سعی کرد تا از ین فرصت به نفع خود استفاده نماید. نیوبالانس سعی کرد به جای استفاده از نام برای مشخص کردن مدل های ساخته شده از شماره استفاده کند. این شماره ها نوع کفش و فعالیتی که برای آن طراحی شده است و یا اینکه این کفش برای ورزش سرعتی یا ثبات ساخته شده یا خیر را مشخص می کرد.

تاریخچه برند نیوبالانس 1
◘ اولین کفش ورزشی نیوبالانس در زمان ریاست جیم دیویس دارای لگوی معروف این برند یعنی N بود. در سال 1976 این شرکت کفش 320 را به بازار عرضه کرد و این مدل اولین کفشی بود که بالگوی برند نیوبالانس عرضه شد. این مدل کفش از برند نیوبالانس زمانی محبوبیت خود را به دست آورد که در مسابقات دو و میدانی رتبه اول، کفش ورزشی نیوبالانس 320 را به پا داشت. از این برند محبوب بعد از گذشت دو سال اولین محصولات پوشاک مانند تاپ و شورت های مشبک و لباس های مخصوص دویدن به بازار عرضه شدند.
◘ این شرکت در سال های 1980 محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم داشت. به همین علت نیز دست به تولید مدل های مختلفی از کتونی های ورزشی زد. مدل 620 از نمونه های تولید شده و پیشرفته ای بود که تا آن زمان به بازار عرضه شد. این مدل کفش به دلیل سبکی و راحتی بیش از حدی که دارد در آن زمان مورد استفاده ی دوندگان قرار گرفت. این مدل کفش قیمتی برابر با 50 دلار داشت.
◘ مدل کفش 420، در سال 1982 طراحی و وارد بازار شد. رویه این کفش از جیر و نایلون تهیه شده است. زیره میانی آن نیز از فوم تشکیل شده بود. این کفش دارای رنگ بندی و ظاهر زیبایی بود که موجب محبوبیت بالای آن در آن زمان شد. البته ناگفته نماند که این کفش همچنان در حال تولید می باشد.
◘ در حدود سال 1982 بود که نیوبالانس اولین کارخانه تولیدی خود را در بریتانیا بازگشایی کرد. در این کارخانه بسیار موفق 99X تولید و راوانه بازار شد. بعد از آن در سال 1984 میلادی، مدل دیگری از کفش نیوبالانس، مدل 670 روانه بازار شد. این مدل کفش نیز سال های زیادی در بین مردم محبوب بود اما بلافاصله بعد از آن کفش مدل 1300 به بازار عرضه شد. کفش مدل 1300 در آن زمان از گران ترین کفش های دهه 1980 شناخته می شد. به عقیده نیوبالانس این مدل کفش بهترین کفش مناسب دویدن از گذشته تا به امروز بوده است.
◘ در سال 1988 نیوبالانس مدل 574 را طراحی کرد. این مدل کفش از برند نیوبالانس از معروف ترین مدل های این برند می باشد. این کفش نیز در ابتدا به عنوان کفش دویدن با ویژگی و طراحی های مخصوص این ورزش تولید شد. اما بعدها به عنوان یک کفش مخصوص دویدن غیر حرفه ای شناخته می شد. طراحان یک مدل دیگری را از این مدل به نام 574S تولید کردند و دلیل آن هم اصلاح هرچه بهتر این مدل کفش بود.
◘ برند نیوبالانس به دلیل آنکه از مواد با کیفیت بالایی ساخته و تولید می شوند در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این برند در کشور های مختلفی از جمله ویتنام، چین، انگلستان و آمریکا فعالیت می کند. پشتیبانی از قوس کف پا، یک نکته کلیدی و تاثیرگذار در فروش و محبوبیت کفش های نیوبالانس به شمار می آیند. هنوز هم برخی از جعبه ها مربوط به برخی از مدل های این برند به بنیانگذار اول این شرکت اشاره می کند.

تاریخچه برند نیوبالانس 2

مدل های مورد علاقه افراد مشهور

• بیل کلینتون

سال 1993 برند نیوبالانس مدلی را طراحی کرد به شماره 1500 که توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. بیل کلینتون در آن زمان رئیس جمهور وقت آمریکا بود و به این کفش علاقه بسیاری نشان داد. علاقه مندی این شخص به پوشیدن مدل 1500 در هنگام ورزش و دویدن باعث شد تا این مدل از پرفروش ترین های برند نیوبالانس قرار بگیرد. این مدل همچنان در حال تولید و عرضه به بازار می باشد.

• استیو جابز

مدل 991 در سال 2001 تولید و عرضه شد. این برند با عرضه انواع مختلفی از مدل های محبوب توانست موفقیت بسیار بالایی به دست آورد. این اسنیکر 991 آخرین مدل از سری مدل های 99X می باشد. استیو جابز نیز از جمله افرادی بود که مدل 991 این برند در رنگ خاکستری را استفاده می کرد. انتخاب این مدل توسط استوی جابز باعث محبوبیت بیشتر و فروش بالای این محصول شد.

• ستاره های بیس بال

از جمله ستاره های مشهور ورزش پر طرفدار بیسبال در آن زمان، میگل کارا و کورتیس گراندرسون و بت بونر را می توان نام برد. این افراد نیز از جمله افرادی هستند که در بالا رفتن فروش محصولات برند نیوبالانس تاثیر گذار بودند.

تاریخچه برند نیوبالانس 3

مدل های معروف کتونی نیوبالانس 

»» کتونی نیوبالانس 530
»» کتونی نیوبالانس 9060
»» کتونی نیوبالانس 990

کتونی ال ای

فروشگاه کتونی ال ای یک فروشگاه فعال در زمینه فروش انواع مدل های کفش highcopy و مستر کوالیتی می باشد. همچنین این فروشگاه سعی دارد تا با کیفیت ترین پوشاک ورزشی از جمله لگ، نیم تنه، و بایکر را عرضه کند. برای دسترسی به این فروشگاه می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از خدمات این فروشگاه استفاده نمایید. تمامی محصولات فروشگاه کتونی ال ای، های کپی کلاس A می باشند همچنین اکسسوری های موجود در این فروشگاه نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. شما می توانید در صورت تمایل به خرید کفش مردانه نیوبالانس و خرید کفش زنانه نیوبالانس به سایت فروشگاه کتونی ال ای مراجعه کرده و نسبت به خرید اقدام نمایید.

جمع بندی

در این مقاله ما سعی کردیم تا به طور کامل به تاریخچه ی برند نیوبالانس پرداخته و مدل های متنوع پرطرفدار، تولید شده توسط این برند را نام ببریم. شما می توانید در صورت تمایل به خرید کتونی های برند های مختلف، به سایت فروشگاهی کتونی ال ای مراجعه نمایید. این فروشگاه محصولات را با کیفیت های کپی عرضه می دارد.


مقالات مرتبط:
» تاریخچه برند اسیکس
» تاریخچه برند نایک
» تاریخچه برند پوما
» تاریخچه برند آدیداس
» تاریخچه برند جردن


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/