تاریخچه برند اسیکس

تاریخچه برند اسیکس

01 آبان 1402
131 بازدید

اسیکس شرکت پوشاک و تجهیزات ورزشی ژاپنی می باشد که در زمینه تولید و توزیع پوشاک ورزشی، کفش ورزشی و لوازم ورزشی فعالیت می کند. شرکت اسیکس در سال ۱۹۴۹ توسط کیها چیرو اونیتسوکا راه اندازی شد. در حال حاضر تمرکز اصلی این شرکت بر طراحی و تولید تجهیزات فوتبال، دو، نتبال، بدمینتون، اسکواش، هنرهای رزمی، کریکت، گلف، کشتی و والیبال معطوف می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کوبه قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می شود. ما در این مقاله سعی داریم شما را با این برند و همچنین تاریخچه برند اسیکس، ویژگی کفش اسیکس و محصولات برند اسیکس آشنا کنیم.

معنای نام Asics

(Anima sana in corpore sano) نام شرکت اسیکس از این سرنام گرفته شده است که به معنی (روح سالم در بدن سالم) می باشد.

تاریخچه برند اسیکس 1

تاریخچه برند اسیکس

asics، یکی از معروف ترین و فعال ترین کمپانی های ژاپنی تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی در دنیا است که قدمتی طولانی دارد و سال های پر موفقیتی را پشت سر گذاشته است. داستان تاسیس این برند، مهیج و شنیدنی است که با یک الهام از اختاپوس آغاز شد و به موفقیت رسید. ریشۀ نام این شرکت، برگرفته از یک عبارت لاتینی است که در تمام طول این سال ها، دیدگاه و تفکر اصلی بنیان گذار آن برای خلق طراحی هایش بوده است؛ به معنی ” روح سالم در بدن سالم”

▪︎ باز ابداع کفش بسکتبال

در سال ۱۹۴۹، کیهاشیرو اونیت ‌سوکا، یک بازنشستۀ نظامی، مشغول ساخت کفش‌ برای بچه‌ ها بود. او نام شرکتی را که راه ‌اندازی کرده بود، کمپانی اونیت‌ سوکا گذاشته و این کمپانی در آن زمان، دفتری کوچک با تنها 4 کارمند بود. اونیت‌ سوکا که در ژاپنِ پس از جنگ زندگی کرده بود، بر این باور بود که به منظور بالا بردن روحیه و اخلاقیات جوانان ژاپنی، باید سبک زندگی سالم را از طریق ورزش و قهرمانی تبلیغ کرد، پس اولین اقدام جسورانۀ آقای اونیت ‌سوکا این بود که در تولید کفش‌ های بسکتبالی، انقلابی ایجاد کرد.
در آن زمان، کفش‌ های بسکتبال برای حرکت‌ های سریع طراحی نشده بودند و گریپ لازمه بر روی زمین بازی را نداشتند. بعد از چندین آزمون و خطا، اونیت‌ سوکا در سالاد اختاپوسش به ایدۀ جالبی برخورد. او متوجه شد که مکنده ‌های پاهای اختاپوس، گریپ بالایی دارند و به این نتیجه رسید که اگر بتواند همین شکلِ مکنده‌ ها را بر روی کفش های لاستیکی پیاده سازد، می‌ تواند یک کفش بسکتبال درست کند که گریپ لازمه را داشته باشد و  بازیکنان، دیگر به راحتی روی زمین سُر نخورند، پس دقیقا همین کار را کرد! این کفش که نامش را اونیت ‌سوکا تایگر گذاشته بودند، تا آنجایی پیش رفت که تیم ملی بسکتبال ژاپن، در مسابقات المپیک هم از آن استفاده کرد و راه را برای دهه‌ ها توسعۀ فنی، کفش ‌های مبتکرانه و رشد یک برند ورزشی جهانی، باز کرد.

▪︎ فلسفه اسیکس

از زمانی که اسیکس تاسیس شده، همیشه این فلسفه را در ذهن داشته است:‌ «عقل سالم در بدن سالم! ». این دیدگاه، در اصل نشات گرفته از یک ضرب ‌المثل لاتین است. قابل ذکر است که این فلسفه، به میراثی تبدیل شد که حتی تا به امروز هم بخشی اساسی از این برند به شمار می‌ رود! از نگاه آقای اونیت ‌سوکا، لازمۀ فعال بودن، داشتن رفاه و سلامت بدنی هر فردی در جامعه بود. او برای اینکه به بقیه کمک کند تا به این رفاه و سلامتی دست یابند، تصمیم گرفت پوشاک ورزشی ‌ای بسازد که از همۀ قهرمانان حمایت ‌کند، الهام‌ بخش حرکت و جنبش برای همه شود و همه را به داشتن یک سبک زندگی فعال تشویق کند.

▪︎ لحظات برجسته در تاریخ اسیکس

آقای اونیت ‌سوکا که کارش را با کفش اونیت‌ ساکا تایگر شروع کرده بود، به ابتکارات خود ادامه داد و پیشگامِ نوآوری های بی شماری در گوشه گوشۀ این رشتۀ ورزشی شد.
◘ اونیت‌ سوکا در طول دهه‌ های 50 و 60 میلادی، کفش‌ های مبتکرانه ‌ای نیز برای تنیس و والیبال طراحی کرد. توسعۀ فنی این برند تا دهۀ 80 میلادی ادامه داشت؛ یعنی زمانی که اسیکس مواد ژل را برای کفش های دوندگی به کاربرد.
◘ یک فناوری کاشونینگ (محافظتی) انقلابی که همچنان هم در سرتاسر دنیا، انتخاب برتر و اول دونده ‌ها است. اسیکس تا آنجایی ادامه داد که موفق شد برای آژانس اکتشاف فضایی ژاپن نیز کفش ‌های مخصوصی طراحی کند.
◘ با رشد بیشترِ کمپانی، اسکیس در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد و دفاتر و کارخانه‌ هایی در ایالات متحده، آلمان، آفریقای جنوبی، پرو، برزیل، استرالیا و … ، افتتاح کرد. امروزه اسیکس، فروشگاه ‌ها، دفاتر، موسسه‌ های تحقیقی و کارخانه ‌های تولیدی پیشرو و متعددی در آسیا، آفریقا، اروپا و امریکا دارد.
◘ در حالیکه این برند به رشد خود ادامه می ‌داد، اثر فرهنگی آن نیز در همین راستا، بیشتر و بیشتر می‌ شد. در سال 1978، “بروس‌ لی” در فیلم خود به نام «بازی مرگ»، یک جفت کفش اونیت ‌سوکا تایگر مکزیکو 66، به پا کرده بود. این کفش ‌های زرد‌ مشهور، بعدها الهام‌ بخش فیلم مشهور تارانتیتو شد که آن ها را به پای شخصیت اصلی فیلم «بیل را بکش» کرد.
◘ به همین ترتیبی که آقای اونیت ‌سوکا تصمیم گرفت به جوانان ژاپنی کمک کند، دست به کارِ ایفای همین نقش در نیوزلند هم شد. در طول 40 سال گذشته، اسیکس نقش پررنگی در فرهنگ ورزشی نیوزلند ایفا کرده است. در سال گذشته، این برند، اولین فروشگاه پیشروی خود را در اوکلند افتتاح کرد و همچنان به یافتن راه های جدید برای حمایت و تشویق نیزولندی ها به فعال ‌تر بودن و دنبال کردن همه گونه دستاوردهای ورزشی ادامه داد. از اسپانسری رویدادهایی مانند ماراتون های کویین تاون و اوکلند گرفته، تا شراکت با قهرمانان و سازمان ها برای ارتقای فرهنگ ورزش.
◘ لحظۀ الهام بخشی که در سال 1949 به سراغ آقای اونیت سوکا آمد، از همان زمان تا کنون، در روح و جانِ برند اسیکس باقی مانده است. این برند در تمام مبادرت های اقتصادی و نوآورانۀ خود، چه همکاری با قهرمانان و طراحان باشد، و چه به منظور آزمون فناوری های جدید در موسسه علوم ورزشی اسیکس، همچنان بر روی این امر تمرکز دارد که چطور می توان سبک زندگی فعال را تقویت کرد و تمام افراد را به بیرون آمدن و تحرک داشتن، تشویق کرد.
آقای اونیت سوکا در سال 2007 در 90 سالگی از دنیا رفت. تا زمان مرگش، او سختکوشانه در کارها و فرایندهای شرکت فعال بود و همیشه طراحی های تازه ای را آزمایش می کرد تا مرزهای تولید محصولات مبتکرانه را جا به جا کند و به چیزی دست یابد که بیشتر از همه خواهان دارد: “الهام بخشی و پرورش یک سبک زندگی فعال برای همه .”

تاریخچه برند اسیکس 2

خصوصیات کفش اسیکس

● انعطاف پذیری عالی

یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش اسیکس، بالا بودن میزان انعطاف‌پذیری آن‌ است. این ویژگی در اکثر کفش‌های ورزشی اورجینال وجود دارد و اسیکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر تمایل دارید با کفش‌های خود مسافت‌های طولانی را پیاده‌روی کنید ما کفش اسیکس را به شما پیشنهاد می کنیم.

● بالشتک های نرم

در ساختار کفش اسیکس از بالشتک‌های نرمی استفاده شده است که به لطف وجود آن‌ها مصرف‌کنندگان میزان راحتی فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد. حداقل ویژگی که از یک کفش خوب می‌توان انتظار داشت راحت بودن آن است! حال شما در نظر بگیرید که این ویژگی در کفش‌های اسیکس تقویت شده است و ضمن تناسب با فیزیک پا، راحتی این عضو مهم در حین گام برداشتن را به بهترین شکل ممکن تأمین خواهد کرد. عموماً این بالشتک‌ها در لایه میانی کفش‌های اسیکس قرار داده می‌شوند.

● حفظ تعادل و ثبات پاها

افراد هنگام دویدن و پیاده‌روی کردن برای این که به زمین نخورند یا این که پاهایشان دچار پیچ‌خوردگی و مشکلاتی از این دسته نشود، باید کفشی بپوشند که از بدن و پاهایشان به خوبی حمایت کند. این حمایت با حفظ تعادل و ثبات پاها میسر می‌شود. بهترین کفش های اسیکس به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توانند تعادل این عضو مهم را موقع دویدن یا پیاده‌روی کردن به خوبی حفظ کنند و اجازه ندهند که پاها از مسیر منحرف شوند. دلیل اصلی وجود چنین قابلیتی بهره‌گیری از تکنولوژی تثبیت‌کننده در کفش‌های اورجینال اسیکس است.

● رویه مرغوب

رویه یکی از مهم‌ترین بخش‌های کفش‌های ورزشی است. استفاده از مواد اولیه مرغوب به گونه‌ای که از حالت تنفس‌پذیری برخوردار باشد در این کفش‌ها بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه کمپانی محبوب اسیکس با در نظر گرفتن این موضوع از متریالی برای رویه کفش‌های خود بهره‌گیری می‌کند که ضمن دارا بودن قابلیت تنفس‌پذیری از بوگرفتگی پا و ایجاد یک محیط مناسب برای رشد باکتری‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد. عدم قرار گرفتن پا در محیط مرطوب یکی از ویژگی‌های بارز بهترین کفش های اسیکس بوده که توجه به آن هنگام خرید کفش‌ ورزشی اسیکس بسیار مهم خواهد بود.

● وزن سبک

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که از کفش‌های ورزشی انتظار می‌رود آن را دارا باشد، وزن سبک است. کفش‌هایی که تقلبی یا غیراستاندارد هستند عموماً وزن سنگینی دارند و باعث اذیت شدن پاها حین راه رفتن می‌شوند؛ به طوری که فرد بعد از چند قدم راه رفتن کم کم در ناحیه پا احساس خستگی می‌کند و می‌گوید دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم! سبک بودن وزن انواع کفش اسیکس یک مزیت بسیار عالی برای این محصولات به حساب می‌آید. با خرید کفش اسیکس اصل و قدم زدن با آن خودتان متوجه تأثیر بی‌نظیر این ویژگی خواهید شد!

محصولات برند اسیکس

محصولات برند اسیکس شامل: کفش ورزشی، پوشاک ورزشی و همچنین لوازم و تجهیزات ورزشی می باشد.

لوگوی اسیکس

در لوگوی اسیکس، ببر اسیکس نماد و نشانی از سبک زندگی ویژه می باشد که ترکیبی از فناوری ورزش ژاپنی و سبک خیابانی جهانی می باشد. اسیکس با طراحی لوگوی جدید خود نيز دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین ورزشکاران و بانوان شد. همچنين این برند با عملکرد بالایی که دارد آمار خوب جهانی دارد.

خرید کفش Asics

شما عزیزان می توانید برای خرید کفش ورزشی همچنین خرید کتونی اسیکس به کتونی ال ای مراجعه کنید. کتونی ال ای یک فروشگاه در زمینه فروش کفش کتونی در گرگان می باشد که می توانید برای خرید کتونی ورزشی زنانه اسیکس و خرید کتونی ورزشی مردانه اسیکس و همچنین خرید کتونی اسیکس، به صورت حضوری و یا آنلاین به آن مراجعه نمایید.

جمع بندی

خرید کفش اسیکس به علت ظاهر زیبا، کیفیت و دوام بالا و عملکرد خوبی که دارد در بین ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است و گزینه ی مناسبی برای استفاده می باشد. این برند کفش های مناسب برای هر رشته ی ورزشی را تولید کرده است. در مطلب بالا به طور کامل تاریخچه برند اسیکس را مورد بررسی قرار داده ایم تا شما عزیزان با دانایی و آگاهی کامل بتوانید انتخاب خوب و مناسبی از این برند اصیل داشته باشید.


مقالات مرتبط:
» تاریخچه برند نیوبالانس
» تاریخچه برند نایک
» تاریخچه برند پوما
» تاریخچه برند آدیداس
» تاریخچه برند جردن


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/