تاریخچه برند پوما

تاریخچه برند پوما

08 آبان 1402
121 بازدید

یکی از برند های مهم و شناخته شده در سطح جهان PUMA می باشد. یک برند چند ملیتی مهم آلمانی است. که افراد زیادی مخصوصا ورزشکاران آن را می شناسند تاثیر برند پوما در صنعت ورزشی بسیار چشمگیر است. این مجموعه توسط رودوف داسلر در سال 1948 تاسیس شد. لوگوی پوما از برند های مشهور جهانی می باشد که در حال حاضر سومین برند در تولید لوازم و پوشاک ورزشی به حساب می آید. دفتر اصلی برند پوما در آلمان قرار دارد. قبل از تاسیس شرکت پوما با برادر خود یک فروشگاه لوازم ورزشی داشتند که بعدها اختلافاتی که بین آن ها شکل می گیرد که همین سبب جدایی برادران داسلر از هم و تاسیس برند های شخصی خودشان می شود. کفش ورزشی پوما مهمترین محصول پوما هستند چرا که بیشترین سود این کمپانی از طریق فروش آن ها به دست می آید. در سال 1948 میلادی اولین کفش ورزشی پوما را تولید و به بازار عرضه کرد. به طور کلی حدود 50 درصد از سود پوما از طریق فروش کفش های ورزشی می باشد. در ادامه بیشتر با برند پوما آشنا می شویم.

تاریخچه برند پوما

برادران داسلر آدولف و رودلف در سال 1924 و در یکی از شهرهای آلمان به اسم شهر هرتسوگن آوراخ زندگی می کردند، پدرشان در یک کارخانه تولید کفش کار می کرد. ردولف بعد از مدرسه به همراه پدر خود در کارخانه مشغول به کار می شد. در زمان جنگ بود که ردولف در جنگ جهانی اول شرکت کرد و زمانی که بازگشت در ابتدا به یک کارخانه چینی سازی رفت و در آن جا به عنوان فروشنده مشغول به کار شد، بعد از مدتی در نورنبرگ کار تجارت چرم را آموزش دید و مشغول شد.
در سال 1924 ردولف کمپانی کفش سازی به اسم (Gebrüder Dassler Schuhfabrik ) با برادرش ادولف داسلر بنیان گذاری کردند. در ابتدا این کار را در رختشویی مادرشان آغاز کردند. اما بعد از گذشت چند سال برای این دو برادر اختلافاتی پیش آمد که منجر به جدا شدن آن ها از هم شد. بعد از 28 سال از تاسیس شرکت، آدی و رودی مطمئن شدند که دیگر اختلافاتشان حل شدنی نیست و دعوای آن ها به حدی بود که دیگر نتوانستند با هم برخورد و همکاری داشته باشند.
 در سال 1948 بود که تصمیم به جدایی گرفتند. برادر بزرگتر آدولف داسلر برند آدیداس را تاسیس کرد و رودلف داسلر هم در ابتدا 14 تا از کارمندان شرکت مشترکشان را به انبار دیگری برد. جایی که  آن هم بخشی از اموال خانواده بود. نام برند خود را در ابتدا Sportschuhfabrik Rudolf Dassler که همان مخفف RUDA ( رودا )  است گذاشت. که از اول اسم و فامیلیش گرفته شده بود، اما بعد از حدود 10 ماه ردولف تصمیم گرفت که اسم رودا را به پوما تغییر دهد. در سال 1948 در یک دفتر اسناد رسمی و نشان تجارت آلمان شرکت خود را با نام PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler ثبت کرد. دلیل تغییر نام برندش تنها این بود که می خواست ویژگی اصلی محصولاتش مانند گربه پوما باشد.
پوما یک گربه سان بومی در قاره آمریکا است. که به سرعت و پرش های بلند معروف است. به دلیل همین ویژگی ها این نام را برای کمپانی خود انتخاب کرد همچنین استقامت و چابکی از ویژگی دیگر آن است. و در همان سال اولین کفش ورزشی پوما را به بازار عرضه کرد اسم اولین کفشی که کمپانی پوما تولید و به بازار عرضه کرد "اتم" نام داشت. زمان زیادی نبرد که شرکت ردولف که بنیان گذار برند پوما است به شهرت زیادی رسید.
در سال 1950 کفش های مخصوص دویدن و کفش فوتبالی پوما به شدت طرفدار پیدا کرد و در بازار جهانی مشهور شد و از این زمان به بعد همه محصولات آن ها نشان مخصوص فرم استریپ که ردولف در سال 1959 آن را ثبت کرده بود. روی خود داشتند. حمایت پله که یکی از ستاره های فوتبال برزیلی است در موفقیت آن ها بسیار مهم و  تاثیر گذار بود. زیرا پله از بین تمام برند های ورزشی آن زمان برند پوما را انتخاب کرد و سبب شد تا برند جدید ردولف به شهرت جهانی بین المللی برسد.
چندین سال بعد در سال 1993 که رودولف عضو حزب نازی ها شد و کمی بعدتر آدی هم به این حزب اضافه شد. که البته رودی که زودتر به این گروه پیوست به آن ها نزدیک تر بود. وظیفه آن ها در حزب نازی این بود که برای نیرو های مسلح آلمان کفش تولید کنند. همین سال بود که ورزشکاران زیادی طرفدار کفش های داسلر شدند زیرا معتقد بودند که استفاده از این کفش ها به آن ها کمک زیادی کرده تا برنده شده و مدال طلا را کسب کردند. اصلی ترین قسمت پیشرفت برند این دو برادر در سال 1996 بود که هر دو آن ها در المپیک تابستانی حضور داشتند و توانستند جسی اونز که دونده دو سرعت آمریکایی بود را متقاعد کنند تا از کفش های تولیدی آن ها بهره ببرد. این دونده وقتی 4 مدال طلا کسب کرد سبب شد تا تجارت آن ها رونق قابل توجهی داشته باشد. تا حدی که قبل از جنگ جهانی دوم این دو برادر بیش از 200 هزار جفت در سال کفش فروختند. بعد از این که دو برادر از هم جدا شدند و هر یک کمپانی های خود را تاسیس کردند، آدیداس و پوما به رقابت شدیدی باهم پرداختند. ادولف و ردولف تا اخر عمر خود هیچ وقت باهم آشتی نکردند.

تاریخچه برند پوما 1

درباره لوگوی پوما

نماد هر کمپانی و مجموعه ای لوگوی آن است که هویت و هدف آن ها را مشخص می کند. طراحی لوگو puma حدود 20 سال بعد انجام شد. پوما یک گربه سان است که توانایی بارز و اصلی آن پرش هایی به ارتفاع حدود 20 پا می باشد. نماد گربه جهنده بر روی تمام محصولات برند پوما حک می شود. در ابتدا لوگو های متنوعی با طرحی از گربه پوما داشت که به مرور زمان این سبک ها قوی تر شد و به لوگوی امروزی رسید. دلیل انتخاب این تصویر برای برند پوما، هویت این آرم است که نشان دهنده استحکام، قدرت و سرعت است. در واقع شعاری که برند پوما برای کفش های خود گذاشته است، سرعت و چابکی و قدرت و خلاقیت می باشد. با انتخاب یک شعار مناسب برای کار خود، تمایز هدفمندی از کار خود به نمایش می گذارد.

محصولات برند پوما

تنوع محصولات پوما بسیار زیاد است و تنها به کیف و کفش ورزشی محدود نمی شود. بلکه پوما با گذشت زمان تنوع تولیدات خود را گسترش داده و در سال های اخیر لباس های ورزشی تولید می کنند که به صورت ست و کامل تولید می شوند. در واقع تمام امکاناتی که یک ورزشکار برای فعالیت های خود نیاز دارد را برند پوما تولید و توزیع می کند. از جمله کفش فوتبالی پوما، کفش کتانی پوما، کفش پوما زنانه، کفش پوما مردانه، نیم تنه، لگ، وسایل ورزشی، دمبل و کش و وزنه و ... البته تنوع محصولات برند پوما تنها به این تعداد ختم نمی شود. برند پوما در چند سال اخیر به تولید قایق های بادبانی مسابقه ای پرداخته و با این تصمیم یک قدم پیش افتاده است کمپانی پوما با این تصمیم شرایطی را آماده کرده است که هر کجا که فعالیت ورزشی باشد لوگوی پوما و هویت پوما در آن منطقه و برنامه ورزشی دیده شود. شما با خرید کفش puma اصل و بهره مندی از آن ها می توانید به حقیقت ادعای این برند درباره چابکی و سرعت کفش های پوما پی ببرید.
در سال 2003 کمپانی پوما تولیدات کفش های ورزشکاران و دوندگان را با یک شعار همراه ساخت. شعار این بود: " مردم دنیا، مردمی ورزشکار هستند. ورزش برای آرامش، تحرک و تفریح یا کسب مقام های بزرگ ورزشی است." از این رو شرکت پوما به سمت تولید محصولات متنوعی رفت. امروزه محصولات برند پوما شامل: لباس ورزشی، کفش فوتبالی پوما، کفش کتانی پوما، تیشرت، کیف، شلوار، ساعت، کلاه کاسکت و ملزومات دیگر، کوله پشتی، لیوان همچنین عطرآلات و البته وسایل گلف و اسکی می باشد. با توجه به این که حوزه تولیدات کمپانی پوما گسترش پیدا کرده و بسیار متنوع شده است اما همچنان حدود 60 درصد از کل فروش برند پوما مربوط به کفش های ورزشی می باشد. پوما بیش از سه هزار کارمند در سراسر جهان دارد که محصولات خود را از طریق نمایندگی های رسمی در 80 کشور جهان عرضه می کنند تا محصول اصل به دست مشتری برسد.

تاریخچه برند پوما 3

فعالیت پوما در ایران

محبوبیت برند پوما در ایران به جام جهانی 1998 می رسد و به روز های قبل از حماسه ملبورن بر می گردد. همان زمان هایی که از زوج علی دایی و خداداد عزیزی داد همه های دفاع های آسیا درآمده بود. در جام جهانی فرانسه که سال 1998 برگذار شد، تیم ایران با برد برابر ایتالیا یک صعود تاریخی را برای فوتبال ایران رقم زد. در واقع در همان بازی ها اولین برد تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی را ثبت کردند. تیم ملی ایران بعد از یک وقفه طولانی به جام جهانی صعود کرد و همین دلیل و البته نحوه صعودش سبب شد تا همه مقامات شرایطی را محیا کنند تا بچه های تیم ملی ایران از یکی از برند های جهانی لباس تحویل بگیرند. اما این شرایط برای آن ها بعد از جام جهانی از بین رفت و تا سال 2006 تیم ملی ایران دیگر رنگ لباس های اورجینال و اصل را ندید. تا سالی که بعد از پیگیری های شدید مدیر مسئولیت پذیر و کاردان تاریخ فوتبال ایران انجام داد. در این زمان تیم ملی ایران با شرکت پوما یک توافقی را بین خود امضا کردند که براساس آن پول زیادی به ایران می رسید تا براساس آن مقامات ایران بتوانند بهترین مقدمات را برای آمادگی بهتر تیم ملی ایجاد کنند. و در جام جهانی به جای لباس های فیک و نامناسب که زود عرق می کنند از لباس های پوما اصل و با کیفیت و سبک بهره ببرند.

تاریخچه برند پوما 2

جمع بندی

در این مقاله با برند پوما و بنیان گذار این کمپانی آشنا شدیم. کمپانی پوما توسط ردولف داسلر در سال 1948 تاسیس شد. ردولف ابتدا با برادر خود در کارخانه تولید کفش به اسم برادران داسلر تاسیس کردند اما بعد از چند سال به دلیل اختلافاتی که بین آن ها رخ داد از هم جدا شدند و هر کدام برند خود را تاسیس کردند. رودی با برند پوما توانست به شهرت خوبی برسد. ردولف در کمپانی خود ابتدا به تولید کفش کتونی پوما پرداخت و اما در حال حاضر تنوع محصولات برند پوما بسیار زیاد شده است. اما بیش از 60 درصد سود درآمد خود را با فروش کفش های خود بدست می آورد از محصولات دیگری که برند پوما تولید می کند می توان به: لباس ورزشی، عطرآلات، کلاه کاسکت، وسایل ورزشی و دنبل و وزنه و...  اشاره کرد. در واقع تمام وسایلی که برای یک ورزش لازم دارید را می توانید از برند پوما تهیه کنید. کتونی ال ای یکی از فروشگاه های کفش معتبر در گرگان می باشد. شما می توانید با خرید کفش پوما از این مجموعه به کیفیت و راحتی آن پی ببرید. می توانید خرید کفش پوما را از طریق سایت کتونی ال ای انجام دهید یا به صورت حضوری مراجعه کنید.


مقالات مرتبط:
» تاریخچه برند نیوبالانس
» تاریخچه برند اسیکس
» تاریخچه برند نایک
» تاریخچه برند آدیداس
» تاریخچه برند جردن


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/