جستجو

چرا کفش و کتونی بو میگیرند؟

چرا کفش و کتونی بو میگیرند؟

08 مرداد 1403
72 بازدید

کفش و کتونی زنانه و مردانه از جمله وسایلی هستند که ممکن است روزانه ساعات طولانی را از آن ها استفاده کنید. اما ممکن است بعد از مدتی متوجه بوی بد در کفش و کتونی خود شده و این سوال برای شما پیش آید که چرا کتونی بو می گیرند؟ عوامل زیادی در بوی بد کفش موثرند که ما در این مقاله آن ها را معرفی کرده و راهکارهایی برای جلوگیری از بو گرفتن کفش و کتونی را برای شما توضیح خواهیم داد. فروشگاه کتونی ال ای مجموعه ای کامل از انواع مختلف کتونی از جمله کتونی های کپی و ویتنامی اصل با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه می باشد.

چرا کفش و کتونی بو می گیرند؟

۱. استفاده از کفش و کتونی بی کیفیت

کفش و کتونی هایی که از مواد پلاستیکی بی کیفیت و مواد نامرغوب تولید شده اند، در اثر استفاده بوی بسیار بدی می گیرند.

۲. عرق کردن پا ها درون کفش

تعداد غدد عرق در پاها بسیار زیاد است و چون فضای داخل کفش بسته می باشد و پاها مدت زمان طولانی درون کفش قرار می گیرند، پس از مدتی دچار عرق می شوند. عرق پا نیز حاوی موادی همچون آمونیاک و اسید می باشد که در اثر عرق کردن پا و ترکیب شدن این مواد با موادی که در کفش وجود دارند باعث می شود که کفش بوی بسیار بد و نامطبوعی بگیرد.

۳. رشد باکتری و قارچ در کفش

فضای داخلی کفش فضایی تاریک و بستری مناسب برای رشد با کتری و قارچ ها می باشد. مخصوصا زمانی که پاها درون کفش عرق کرده و محیط داخلی کفش مرطوب می ماند، بهترین زمان و فرصت برای رشد باکتری و قارچ ها درون کفش و ایجاد بوی بد کفش و کتونی می باشد.

۴. نداشتن تنفس پذیری کافی

کفش هایی که دارای تنفس پذیری کافی نبوده و تهویه ی مناسبی ندارند، به سرعت بوی بسیار بدی خواهند گرفت.

چرا کفش و کتونی بو میگیرند؟ 1

جلوگیری از بو گرفتن کفش و کتونی

شما عزیزان می توانید با توجه به یکسری نکات ساده از بو گرفتن کفش و کتونی خود جلوگیری کرده و تا مدت ها از کفش و کتونی خود استفاده کنید. مهمترین عاملی که می تواند در جلوگیری از بو گرفتن کفش و کتونی موثر باشد، انتخاب و خرید کفش و کتونی با کیفیت و مرغوب می باشد. زیرا در تولید این کفش زنانه و کتونی مردانه ها از مواد مرغوب و تکنولوژی های به روز استفاده شده و همچنین دارای تهویه ی مناسبی می باشند که به سرعت عرق پا درون آن ها خشک شده و مانع از بروز قارچ و باکتری در پاها و درون کفش می شوند. عامل موثر و مهم بعدی تعویض به موقع کفش ها می باشد. بهتر است از هر کفشی در مدت زمان مشخصی استفاده کرده و پس از مدتی آن را تعویض و با کفش های دیگر جایگزین کنید. راهکار سوم شستن مداوم و مرتب پاها و کفش می باشد. شما با شستن منظم پاها و کفش خود می توانید از بو گرفتن سریع آن ها جلوگیری کرده و مدت زمان بیشتری از کفش و کتونی خود استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد کفش

در این قسمت به توضیح راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد کفش خواهیم پرداخت.

◘از بین بردن بوی بد کفش و کتونی با استفاده از نمک

نمک یک ماده ضد عفونی کننده و بسیار موثر در از بین بردن بوی بد کفش و کتونی می باشد. همچنین می تواند رطوبت موجود در کفش که در اثر عرق کردن پا ایجاد می شود را به خود جذب کرده و از بوی بد پا و کفش جلوگیری کند. برای اینکار مقداری نمک را به داخل کفش های خود پاشیده و چندساعتی به حال خود رها کنید تا به خوبی بوی بد کفش و کتونی شما برطرف شود.

◘استفاده از انواع اسانس ها درون کفش و کتونی

اسانس های طبیعی و مختلفی همچون میخک، اکالیپتوس و غیره وجود دارند که عطر بسیار خوبی دارند و کفش شما را بسیار خوش بو خواهند کرد. یکی از این اسانس ها را درون کفش ویتنامی اصل خود قرار داده و چند ساعتی کفش را در جایی گذاشته تا بوی بد به طور کامل از بین برود. سپس آن اسانس را از داخل کفش و کتونی برداشته و آن را بپوشید.

◘استفاده از چای کیسه ای

یک راهکار بسیار ساده و موثر در ازبین بردن بوی بد کفش استفاده از چای کیسه ای می باشد. ماده ای به نام تانین در چای وجود دارد که در از بین بردن باکتری ها و بوی بد کفش بسیار موثر است. برای استفاده از چای کیسه ای ابتدا دو عدد چای کیسه ای را درون آب جوش انداخته و پس از ۵ دقیقه از آب خارج کنید و اجازه دهید تا چای کیسه ای به طور کامل خشک شود. سپس آن را به مدت شب تا صبح درون کفش قرار داده و پس از گذشت این زمان آن را از درون کفش خود خارج کرده و با خیال راحت از کفش خود استفاده کنید.

◘استفاده از پودر بچه

پودر بچه جذب رطوبت بسیار بالایی دارد و می تواند از انتقال رطوبت حاصل از عرق پاهای شما به کفش جلوگیری کرده و مانع از ایجاد بوی بد در کفش و کتونی شود. برای اینکار قبل از پوشیدن کفش مقداری از پودر بچه را روی پاهای خود پاشیده و سپس جوراب مناسب را به پا کرده و کفش خود را بپوشید.

◘استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب حاوی مواد ضد قارچ و آنتی باکتریال می باشد که در از بین بردن بوی بد کفش بسیار موثر ات. برای استفاده از سرکه سیب در کفش و کتونی ابتدا نصف لیوان آب را با نصف لیوان سرکه سیب مخلوط کرده و به داخل کفش اسپری کنید. پس از آن مدت زمانی اجازه دهید تا داخل کفش خشک شده و سپس از کفش و کتونی خود استفاده کنید. استفاده از این روش مانع از ایجاد قارچ و باکتری درون کفش شما خواهد بود.

◘استفاده از سیب زمینی خام

سیب زمینی ماده ای بسیار در دسترس می باشد که در خانه ی همه ی افراد موجود است. سیب زمینی خام را به دوتکه تقسیم کرده و هر تکه را داخل یک لنگه کفش خود قرار داده و پس از گذشت یکساعت از درون کفش خارج کرده و کفش را بپوشید.

چرا کفش و کتونی بو میگیرند؟ 2

جلوگیری از بوگرفتن پا در کفش

پس از بررسی روش های از بین بردن بوی بد کفش، در این قسمت به راهکارهایی برای جلوگیری از بو گرفتن پا در کفش خواهیم پرداخت.

• شستن مرتب پاها

شستشوی منظم پاها و تمیز نگه داشتن آن می تواند از بو گرفتن پاها درون کفش جلوگیری کند.

• استفاده از جوراب مناسب

پوشیدن یک جوراب مناسب در جلوگیری از بو گرفتن پاها و کفش بسیار موثر است. جورابی که از مواد پلاستیکی تشکیل شده باشد رطوبت و عرق پاها را به خوبی جذب نکرده و باعث بروز بوی بد و قارچ در پاها و حتی در کفش خواهد شد. پس حتما از جوراب های پنبه ای و نانو استفاده کرده تا پاهای شما بوی بدی نگرفته و دچار قارچ و حساسیت پوستی نشود.

• اسپری کردن مخلوط سرکه و آب روی پاها

همانطور که میدانید سرکه خاصیت ضدعفونی کننده و انتی باکتریال دارد. برای جلوگیری از بوی بد پا در کفش می توانید از مخلوط مساوی سرکه و آب روی پاهای خود اسپری کرده و مدتی زمان دهید تا خشک شود و سپس کفش را به پا کنید. همچنین می توانید برای مدت نیم ساعت پاهای خود را درون محلول آب و سرکه قرار دهید تا ضدعفونی شود و از شر بوی بد آن رها شوید.

• استفاده از کفش با تهویه ی مناسب

کفشی که تنفس پذیری بالا و تهویه ی مناسب داشته باشد می تواند به خوبی رطوبت حاصل از عرق پاها را به بیرون انتقال داده و از بوی بد پاها جلوگیری کند.

جمع بندی

استفاده مداوم و طولانی مدت از کفش و کتونی خصوصا در هوای گرم باعث عرق کردن پاها و همچنین بوی بد در کفش و پاها خواهد بود. از طرفی برخی از کفش ها کیفیت مطلوب و خوبی نداشته و به سرعت بوی بدی می گیرند. راهکارهای مختلفی همچون استفاده از مخلوط اب و سرکه، کفش با تهویه مناسب، استفاده از جوراب پنبه ای و غیره برای از بین بردن بوی بد کفش و همچنین جلوگیری از بو گرفتن پا در کفش وجود دارد که ما در این مقاله این راهکارها را به طور مفصل شرح داده ایم. اما یک نکته ی بسیار موثر در جلوگیری از بو گرفتن کفش و کتونی و بو گرفتن پاها انتخاب و خرید کتونی زنانه با کیفیت و مرغوب است. فروشگاه کتونی ال ای ارائه دهنده ی انواع کتونی های ویتنامی اصل و با کیفیت بوده که تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و خرید انواع متنوع کتونی های ویتنامی اصل با کیفیت بالا و تنوع مدل های فراوان به سایت فروشگاه کتونی ال ای مراجعه کرده و خریدی مقرون به صرفه و مطمئن را تجربه کنید.


? نظرتونو درباره ی این محصول و تجربه خریدتون با ما به اشتراک بزارین.

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/