جستجو

ویژگی های کفش خوب برای زانو درد

ویژگی های کفش خوب برای زانو درد

25 تیر 1403
81 بازدید

مناسب ترین کفش زنانه و مردانه برای زانو درد چیست؟ آیا کفی طبی می تواند به کاهش درد زانو کمک کند؟ زانو درد یکی از آسیب هاییست که کفش نامناسب برای شما به همراه خواهد داشت. خصوصاً اگر دارای کمی اضافه وزن باشید، یا اگر در رده ی سنی 40 به بالا هستید، انتخاب کفش بسیار حائز اهمیت است. چرا که ارتباط بسیار مستقیمی با سایر اعضای بدن شما دارد. همیشه باید سعی کنید کفشی را انتخاب نمایید که استانداردهای لازم برای بدن شما را دارا باشد. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی های کفش خوب برای زانو درد را به شما بگوییم و کمک کنیم تا انتخابی درست و صحیح داشته باشید. با ما انتهای این مقاله همراه باشید.

کفش مناسب برای زانو درد چه ویژگی هایی دارد؟

حتماً این مثل را شنیده اید که می گویند: «پا، قلب دوم انسان است». آیا می دانید منظور از این حرف چیست؟ قلب یک عضو بسیار حیاتی و مهم بدن است تا جای که اگر قلب شما دچار کوچک ترین مشکل یا گرفتگی شود، کل بدن شما را درگیر می کند. یعنی شما را از انجام کلیه امورتان باز می دارد. پس وقتی می گوییم پا، قلب دوم انسان است، یعنی اگر پای شما به دلایل مختلفی متحمل درد و ناراحتی شود، سایر اعضای بدن مانند کمر، زانو، گردن و مهم تر از همه اعصاب شما را درگیر و مختل می کند. یکی از شایع ترین علل های زانو درد، در کفشیست که پای شما را در بر می گیرد. اگر کفش شما استاندارد باشد، زانوی شما سالم می ماند، در غیر این صورت دچار زانو درد در کنار سایر دردهای دیگری که به بدن خود تحمیل کرده اید خواهید شد. حال برای حل این مشکل چه باید کرد؟ باید مناسب ترین کفش برای زانو درد را انتخاب و خریداری نمایید. شاید خیلی از شما کاربران گرامی ندانید که چه کفشی و با چه ویژگی هایی را باید انتخاب کنید. ما در این قسمت به شما خواهیم گفت که کفش مناسب برای زانو درد چه ویژگی هایی دارد. ویژگی هایی از قبیل:

◘وزن سبک

افرادی که کوچک ترین آسیب و دردی را در یکی از اعضای بدن خود احساس می کنند، تمام توان و انرژی خود را برای کاهش درد به کار می برند. بنابراین شخصی که دچار زانو درد شده است، نمی تواند یک کفشی با وزن سنگین را تحمل کند. چرا که راه رفتن با یک زانوی آسیب دیده که درد می کند بسیار سخت و طاقت فرساست و وزن سنگین کفش مردانه و زنانه می تواند این مشکل را دو چندان کند.

◘پاشنه ی استاندارد

اگر به دنبال مناسب ترین کفش برای زانو درد هستید، توصیه می کنیم که به سراغ کفش های پاشنه بلند و یا خیلی تخت نروید. کفشی که برای زانو درد مناسب باشد باید از پاشنه ای به ارتفاع 3 الی 4 سانتی متر برخوردار باشد. کفش های پاشنه بلند و یا کاملاً تخت پای شما را دچار خستگی می کند و این موضوع می تواند بر تعادل شما در هنگام راه رفتن تأثیر بگذارد. بسیاری از افرادی که از ناحیه ی مچ پا یا زانو دچار آسیب شده اند، به دلیل پوشیدن کفش هاییست که پاشنه ی استاندارد ندارند. این کفش ها سبب انحراف پا به سمت داخل شده و درد شدیدی را به ناحیه ی زانو وارد می سازند.

◘کفی مناسب

دلیل وجود قوس در کف پا، ایجاد تعادل و تراز مناسب وزن بدن است. کفش هایی که قوس نامناسب داشته باشند می توانند سبب خستگی و ایجاد درد و فشار در ناحیه های مختلف بدن ازجمله زانو شوند. بنابراین اگر به دنبال مناسب ترین کفش برای زانو درد هستید باید به این نکته دقت کنید که اگر قوس کف پای شما زیاد است باید کفشی را انتخاب کنید که قسمت میانی کفی آن نرم تر باشد و در مقابل اگر قوس کف پای شما کم است باید کفشی را انتخاب کنید که قسمت میانی کفی آن سفت تر باشد. با این کار می توانید تا حدود زیادی قوس کف پای خود را به اندازه استاندارد برسانید.

◘ضربه گیر خوب

بالشتک ها وظیفه ی جذب شوک ناشی از راه رفتن و کاهش فشار بر زانوها را بر عهده دارند. کفشی که فاقد بالشتک اضافی باشد، می تواند فشار زیادی بر زانوها و مفاصل اطراف آن وارد سازد که در دراز مدت سبب ناراحتی، التهاب و آسیب دیدگی در این قسمت می شود. در مقابل کفش هایی که از بالشتک های طبی و استانداردی در قسمت پاشنه برخوردار هستند علاوه بر کاهش درد زانو، خطر کشیدگی و آسیب دیدگی زانوها را کمتر می کند.

◘انعطاف پذیری

ازجمله دلایلی که می تواند یک کفش سبب ایجاد درد در ناحیه زانو شود، خشک و سفت بودن آن است. زمانی که شما در حال راه رفتن یا دویدن هستید، قسمت پنجه و پاشنه ی شما در یک زمان از زمین جدا نمی شوند. همین اختلاف زمانی که بسیار بسیار اندک و ناچیز است، می تواند برای افرادی که کفش راحت و منعطفی به پا ندارند، مشکل ایجاد کند و سبب درد در ناحیه زانو شود. بنابراین مناسب ترین کفش برای زانو درد کفشیست که از انعطاف پذیری خوبی در قسمت های مختلف آن برخوردار باشد.

◘توزیع وزن بدن

عدم برخورداری از ویژگی هم ترازی و تعادل در کتونی زنانه و مردانه، می تواند آسیب جدی به مفاصل بدن شما از جمله زانوها وارد سازد. زمانی که کفش نتواند وزن را به خوبی بین قسمت های مختلف تقسیم و توزیع نماید، از انگشتان پا گرفته تا زانو و کمر همگی با درد و آسیب مواجه می شوند. دلیل آن هم اینست که وزن بدن شما فقط روی یک قسمت از پا می افتد و به آن بخش از پا فشار زیادی وارد می شود که می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در آن قسمت نماید.

◘سایز مناسب

مناسب ترین کفش برای زانو درد باید کاملاً سایز پای شما باشد. همیشه سعی کنید کفش را در هنگام غروب خریداری نمایید که پا در بهترین حالت خود قرار دارد. چرا که در ابتدای روز ماهیچه های پا هنوز به خوبی کار نیافتاده اند و ممکن است تا شب پای شما کمی ورم کند. بنابراین اگر در اول روز کفش خود را خریده باشید ممکن است در شب همان کفش برایتان تنگ باشد و به زانوهایتان فشار وارد سازد. از این رو، خرید کفش زنانه و مردانه در غروب یا اوایل شب توصیه می شود.

آیا کفی طبی می تواند به کاهش درد زانو کمک کند؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال بیایید عملکرد کفی کفش را باهم بررسی کنیم. کفی کفش وظیفه ی تحمل وزن بدن و توزیع آن به طور استاندارد به قسمت های مختلف پا را دارد. از طرفی باید قوس کف پا را به خوبی پوشش دهد و برجستگی ها و تورفتگی های کف پا یا همان قوس پا را حمایت نماید. هر کدام از این موارد به تنهایی اگر شرایط مناسبی نداشته باشند، می تواند سبب فشار و درد در ناحیه زانو شود. بنابراین طبق این توضیحات، هرچه کفی کفش استانداردتر باشد، میزان فشار کمتری به پا و زانوها وارد می شود. پس می توان به طور قطع گفت کفی طبی می تواند به کاهش درد زانو کمک کند.

ویژگی های کفش خوب برای زانو درد 1

معرفی برندهای معتبر کفش برای زانو درد

وقت آن رسیده که مناسب ترین کفش برای زانو درد را انتخاب نمایید. ما در این قسمت از مقاله چند برندی که در خصوص تولید کفش استاندارد برای زانو درد معتبر و معروف می باشند را به شما معرفی خواهیم کرد که عبارتند از:
نیوبالانس: این برند به تولید کفش های راحت و ضربه گیر معروف است. دلیل آن هم وجود بالشتکیست که حرکت طبیعی پا را تقویت کرده و به کاهش درد زانو کمک می کند.
• بروکس: این برند به تولید کفش های مخصوص پیاده روی معروف است که انعطاف پذیری و راحتی بی نظیری دارد. آن ها با فناوری پیشرفته، بالشتک هایی را درون کفش های خود قرار می دهند که ضربه را به سرعت جذب و از انتقال آن به زانو جلوگیری می کند.
• هوکا وان وان: این برند به تولید کفش هایی با زیره های ضخیم معروف است که ضربه گیری عالی دارند. همچنین توزیع یکنواخت وزن بدن ازجمله دلایلیست که این برند را به عنوان مناسب ترین کفش برای زانو درد تبدیل کرده است.

ویژگی های کفش ورزشی برا زانو درد

اصولاً افرادی که ورزش می کنند نیاز به یک کفش ورزشی استاندارد دارند. اگر شما از درد زانو در عذاب هستید، روش های ترمیمی و اصلاحی در ورزش وجود دارد که می توانید با کمک آن ها درد زانوی خود را کاهش داده یا حتی آن را کاملاً از بین ببرید. اما برای همین کار نیز شما به یک کفش ورزشی مناسب احتیاج خواهید داشت. اگر بخواهیم ویژگی های بهترین کفش زنانه اسپرت برای زانو درد را بگوییم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انعطاف پذیری از جمله مهم ترین این ویژگی هاست. چرا که شما در حین ورزش طبیعتاً به وفور کف پای خود را خواهید کشید. بنابراین اگر کفش شما از انعطاف پذیری خوبی برخوردار نباشد، نتیجه ی عکس داده و بیشتر به زانوی های شما آسیب وارد می شود.
  • کفشی که برای ورزش انتخاب می کنید نباید خیلی پهن و یا خیلی باریک باشد. کفش هایی که از حمایت های جانبی از طریق کناره های جانبی برخوردار نیستند، راه رفتن و ورزش کردن را کمی سخت می کنند و زانوهای شما را تحت فشار قرار می دهند.
  • ممکن است برخی از حرکات ورزشی شما نیاز به پرش های کوتاه داشته باشد. اگر پاشنه و کفی کفش شما استاندارد نباشد و نتواند ضربه های وارده به کف پا را به خوبی جذب و خنثی نماید، قطع به یقین این ضربات فشار زیادی را به سمت زانوهای شما روانه می سازند.

ویژگی های کفش خوب برای زانو درد 2

کفش های مخصوص پیاده روی برای زانو درد

بهترین کفش پیاده روی برای زانو درد کفشیست که پا را خسته نکند. چرا که پیاده روی از جمله ورزش هاییست که باید حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت انجام شود تا تأثیر خود را بر روی بدن بگذارد. بنابراین اگر کفش شما از کفی استاندارد، وزن سبک و قوس مناسب پای شما برخوردار نباشد، به سرعت خسته شده و از ادامه ی مسیر باز خواهید ماند.

بدترین انواع کفش برای زانو درد

تا اینجا هر آنچه که گفته شد در خصوص استاندارد بودن و به اندازه بودن ویژگی های مناسب ترین کفش برای زانو درد بود. اما اگر بخواهیم بدترین انواع کفش برای زانو درد را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• کالج یا تخت: این مدل کفش ها به دلیل داشتن کفی کاملاً تخت، وزن بدن را به طور متعادل تقسیم نمی کنند و فشار زیادی را به قسمت زانو و کمر وارد می کنند.
صندل: این مدل کفش ها که کاملاً نمی توان به آن ها کفش گفت، علاوه بر مشکل کفش های کالج، به دلیل این که در اطراف پا حمایت کافی وجود ندارد و بخش زیادی از پا آزاد و رهاست، می تواند درد و آسیب جدی به زانو وارد سازد.
پاشنه بلند: بسیاری از بانوان متأسفانه علاقه ی شدیدی به کفش های پاشنه بلند دارند. این کفش ها به دلیل این که پاشنه ی استانداردی ندارند، فشار زیادی را به قسمت پنجه وارد می کنند که سبب کشیدگی عضلات ساق پا گردیده و در نهایت فشار مضاعفی را به زانوان وارد می کنند.
پنجه باریک: در تعریف کفش استاندارد گفتیم که باید انگشتان پا داخل کفش احساس راحتی داشته باشند. در کفش های پنجه باریک، این قابلیت وجود ندارد. این فشارهایی که شاید از نظر برخی مهم نباشد، درد و آسیب مهمی را متوجه زانوها می کند.

ویژگی کفش مناسب آرتروز

افرادی که از آرتروز زانو رنج می برند حتماً باید در انتخاب کفش خود دقت ویژه ای داشته باشند. اگر بخواهیم مناسب ترین کفش برای زانو درد خصوصاً افرادی که آرتروز زانو دارند را بگوییم می توان به مواردی همچون، انعطاف پذیر بودن، قابلیت تنظیم و پوشیدن راحت، کفی استاندارد که قابلیت جذب ضربه را داشته باشد و همچنین قوس مناسب و استاندارد اشاره نمود. این ویژگی ها می تواند باعث کاهش فشار وارده بر انگشتان پا و غضروف بین آن ها شود که در نهایت زانوی شما فشار کمتری را متحمل می شود.

بهترین نوع کفش برای افراد مبتلا به آرتروز زانو

بسیاری از افراد تمایل دارند تا از کفش هایی استفاده نمایند که مطابق مد روز است. اما این موضوع در خصوص افرادی که از آرتروز زانو رنج می برند متفاوت است. البته که باید گفت به طور کلی بهتر است همه ی افراد از کفش های طبی برای روزمره ی خود استفاده نمایند، اما این امر برای مبتلایان به آرتروز زانو از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چرا که کفش های طبی دارای استانداردهای خاصی هستند که همه ی کفش ها آن ویژگی های لازم را نداشته باشند. بنابراین مناسب ترین کفش برای زانو درد به ویژه افراد مبتلا به آرتروز زانو، کفش طبی است.

کفش های کار مناسب برای زانو درد

بسیاری بر این باورند که در محل کار باید همیشه استایلی رسمی و شیک داشت. ما نیز بر این عقیده هستیم ولی در این بین باید به سلامت بدن خود نیز توجه کنید. بسیاری از کفش هایی که افراد در طول روز در محل کار می پوشند، از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و اغلب این افراد پس از رسیدن به منزل از درد در ناحیه ی پا و زانو شکایت می کنند. این دردها در دراز مدت خود می تواند عامل آرتروز زانو باشد.
اما کفش های کار مناسب برای زانو درد کدامند؟ کفش های طبی اصولاً از همه ی ویژگی ها و قابلیت های یک کفش خوب و استاندارد برخوردار می باشند. اما شاید قیمت این کفش ها کمی گران باشد و یا مدل های متنوعی برای جوانان نداشته باشد. بنابراین آقایان می توانند بهترین کفش اسپرت مردانه برای زانو درد و خانم ها نیز بهترین کفش زنانه اسپرت برای زانو درد را در محل کار خود بپوشند تا از درد زانو در امان بمانند.

جمع بندی

زانو درد یکی از شایع ترین دلایلیست که افراد با افزایش سن از انجام امور ابتدایی خود باز خواهند ماند. انتخاب مناسب ترین کفش برای زانو درد در هر زمانی می تواند شما را از تحمل درد بیشتر رها کند. سایت کتونی ال ای به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع کفش خصوصاً مناسب ترین کفش برای زانو درد فعالیت می کند و کفش های متنوع با قیمت مناسب را عرضه می نماید. برای خرید بهترین کفش پیاده روی برای زانو درد می توانید به سایت فروش کتونی ال ای مراجعه کنید.


? نظرتونو درباره ی این محصول و تجربه خریدتون با ما به اشتراک بزارین.

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/