معرفی کفش های مناسب برای کمر درد

معرفی کفش های مناسب برای کمر درد

10 اردیبهشت 1403
32 بازدید

چکیده
درد در ناحیه کمر خصوصاً اگر تشدید شود بسیاری از مواقع شما را در انجام امور روزانه با مشکل مواجه می کند. ممکن است به خاطر درد کمر خود مکرراً به پزشک مراجعه نمایید و انواع و اقسام داروها را مصرف کنید. اما شاید این نکته را ندانید که کفش نامناسب می تواند باعث بروز درn در ناحیه کمر شود. کفش های طبی برای کمردرد بسیار مناسب می باشند. اگر به کمر درد مبتلا هستید حتماً باید بهترین کفش برای دیسک کمر یا کمر درد را انتخاب کنید. ما در این مقاله با ارائه راهنمای انتخاب کفش برای کمر درد به شما در این امر مهم کمک خواهیم کرد. با ما باشید.


سایت کتونی ال ای به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع کفش مناسب برای کمر درد فعالیت می کند و کفش های متنوع با قیمت مناسب را عرضه می نماید. برای دریافت قیمت کفش مناسب برای کمر درد می توانید به سایت فروشگاهی کتونی ال ای مراجعه کنید.

معرفی کفش های مناسب برای کمر درد 1

چه کفش هایی باعث ایجاد کمر درد می شود؟

چرا باید کفش مناسب کمر درد خریداری کرد؟ پا قلب دوم انسان است. این عبارت را بارها و بارها از پزشکان شنیده اید و شاید دلیل آن را تا به این لحظه متوجه نشده باشید. از آن جایی که عضلات پا یک ارتباط زنجیره ای با سایر اعضای بدن دارد، نحوه حرکت دادن پا، دیگر اندام های بدن را تحت تأثیر قرا می دهد. یعنی به زبان ساده تر پای شما در هر حالتی که قرار بگیرد می تواند باعث بروز مشکلاتی در سایر اعضای بدن گردد. یکی از این مشکلات کمر درد می باشد. خستگی و فشار بر روی پا از جمله عواملیست که موجب بروز ناراحتی هایی در قسمت کمر می گردد.
حال به پاسخ این سوال می رسیم که چرا باید کفش مناسب کمر درد خریداری کرد؟ به دلیل آن که بیماری های ستون فقرات ازجمله کمر درد به راحتی می تواند در اثر انجام دادن حرکات نامناسب و پوشیدن کفش های غیر استاندارد تشدید شود و شما را از کلیه ی فعالیت های روزانه بازدارد. حتی برخی ممکن است با تجویز پزشک مجبور به استراحت مطلق و یا در مراحل شدیدتر راهی جز عمل جراحی نداشته باشند. جالب است بدانید تمامی این مشکلات می تواند با یک انتخاب صحیح اتفاق نیافتد. اما دانستن اینکه چه کفش هایی باعث ایجاد کمر درد می شود تا از استفاده ی آن ها حداقل برای طولانی مدت اجتناب کنیم ضروری است. کفش هایی از جمله:

- کفش پاشنه بلند

کفش های مناسب برای افرادی که زمان طولانی بر روی پاهایشان می ایستند قطعاً در دسته ی کفش های پاشنه بلند قرار ندارند. چرا که این مدل کفش ها به دلیل داشتن پاشنه ای با زاویه ی بیش از یک اینچ، سبب بروز مشکلات عدیده ای در کمر، لگن و پاها می گردد. اگر اضافه وزن دارید به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از کفش های پاشنه بلند استفاده نکنید یا حداقل برای مدت زمان کمتری آن ها را بپوشید. شاید شگفت زده شوید اگر بدانید که کفش پاشنه بلند چه عوارضی بر روی قسمت های مختلف بدن شما به جای می گذارد. از جمله مشکلات و عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند به صورت مداوم و به دفعات بسیار عبارتند از:
* عدم عملکرد صحیح پا
* فشار به استخوان ها و مفاصل
* آسیب به کف پا، مفصل زانو و مفصل ران
* کوتاه و منقبض شدن عضلات ساق پا
* اختلال در عملکرد عضلات چهار سر
* به هم خوردن تراز مفصل های ران
* انتقال وزن بدن به سمت برجستگی های کف پا
* ایجاد درد در عضلات داخلی ران
* بهم خوردن آناتومی بدن
* اختلال در دوران قاعدگی و در نتیجه مشکل در باروری
* بروز بیماری های مفصلی استخوان های پا مانند انحراف انگشت شست، ناخن شست درون روییده، بدشکل انگشت چکشی
* فشار به اندام های داخلی لگن و اندام هایی مانند معده

- کفش تخت

اگر کمر درد دارید و پزشک به شما تجویز پیاده روی داده است باید کفش مناسب برای پیاده روی با کمر درد را انتخاب کنید. دقت کنید که از ترس کفش های پاشنه دار به سمت کفش های تخت نروید. برخی گمان می کنند کفش هرچه تخت تر و بدون پاشنه و لژ باشد برای بدن بهتر است و امکان آسیب را به حداقل می رساند. چرا که این افراد بعضاً عامل اصلی پیچ خوردن پا را وجود پاشنه و لژ در کفش می دانند. این در حالیست که کفش های تخت می تواند به اندازه کفش های پاشنه بلند برای بدن مضر باشند و موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری در بدن گردند. از جمله عوارض کفش تخت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
* کفش تخت به هیچ عنوان از کف پای شما حمایت نمی کند.
* سفت شدن تاندون ها
* امکان پارگی یا کشیدگی تاندون ها و رباط های پا
* انقباض در تاندون های آشیل
* فشار بیش از حد به کف و پاشنه پا
* ایجاد بیماری هایی مانند آرتروز زانو و کمر درد
* کم شدن قدرت ضربه گیری کف پا
* منقبض شدن عضلات پلانتار فاسیا که وظیفه حمایت از قوس کف پا را بر عهده دارند.
* بالارفتن احتمال چرخش پا به سمت داخل
* برهم خوردن تراز زانو و مفصل های ران
* از بین رفتن گودی کف پا

- صندل و یا دمپایی

در شهرهای ساحلی یا شهرهایی که دارای آب و هوای بسیار گرم و شرجی دارند تقریباً تمامی افراد به خاطر جلوگیری از تعریق و بوی بد پا از کفش هایی مانند صندل و دمپایی استفاده می کنند. اغلب آن ها دارای کمر درد های مضمن و کهنه هستند که دلیل آن را هم نمی دانند. برخی آن را به رطوبت هوا و برخی به خاطر روش زندگی و کار ربط می دهند. البته که این موارد می تواند باعث کمر درد شود ولی بیشترین دلیل آن پوشیدن مکرر صندل و دمپایی در طول شبانه روز و به صورت دائم است.
در خصوص مضرات کفش تخت صحبت کردیم اما جالب است بدانید صندل و دمپایی هم مانند کفش تخت می تواند آسیب زا باشد چرا که صندل و یا دمپایی به هیچ عنوان یک کفش مناسب برای گودی کمر محسوب نمی شوند. از جمله عوارض صندل و دمپایی عبارتند از:
* وارد آمدن فشار بیش از حد به انگشتان به دلیل نگه داشتن پا داخل صندل یا دمپایی
* چرخش قسمت تحتانی پا به سمت داخل پس از استفاده ی طولانی مدت
* ایجاد زاویه در لگن و انحنای ستون فقرات
* عدم وجود محافظ در کفی کفش
* ارتباط غیرمعمول کف پا با زمین
* فشار بیش از حد به کف پا
* تأثیر مستقیم در نحوه راه رفتن
* بدشکل شدن انگشتان پا
* انحراف انگشتان پا
* اختلال در اندام و درد شدید کمر

معرفی کفش های مناسب برای کمر درد 3

ویژگی های کفش مناسب برای کمر درد

کفش مناسب کمر درد باید دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد که هر کسی باتوجه به شرایط خود بتواند به راحتی از آن در طولانی مدت استفاده نماید. برخی بر این باورند که کفش هایی با برند خاص و یا گران قیمت بهترین انتخاب کفش مناسب برای کمر درد می باشد. درست است که شرکت تولیدکننده و یا همان و قیمت می تواند در کیفیت کفش مؤثر باشد، اما تنها نمی توان به آن ها اکتفا کرد و باید در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید. در حقیقت کفش خوب و استاندارد، کفشیست که شما در آن احساس راحتی و آرامش دارید و بدون درد و خستگی به طور طولانی می توانید از آن کفش استفاده کنید.

چگونه کفش مناسب برای کمر درد انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم یک راهنمای انتخاب کفش برای کمر درد را به طور کلی و برای عموم مردم عنوان کنیم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- یکی از وظایف پاها در هنگام راه رفتن، حمل وزن بدن است. این وظیفه زمانی که شما در حال دویدن هستید بسیار سخت تر و حساس تر می باشد. بنابراین باید کفشی را انتخاب کنید که از لحاظ وزنی، سبک بوده و دیگر وزن اضافی را بر پاهای شما متحمل نکند تا پا بتواند وظیفه ی خود را به درستی ایفا نماید. در غیر صورت پس از یک قدم زدن کوتاه مدت به سرعت خسته و احساس فشار در کمر و پاهای خود می کنید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، کفش خود را در دست بگیرید و اگر سنگین بود و دست شما را به سمت پایین فشار می داد، حتماً در پوشیدن کفش مناسب تجدید نظر کنید.

2- کسانی که اضافه وزن دارند باید حتماً کفش مناسب برای افراد دارای اضافه وزن با کمر درد را خریداری نمایند. چرا که اگر کفش معمولی بپوشند ممکن است پاشنه ی استانداردی نداشته باشد. یک کفش مناسب و استاندارد دارای پاشنه ی 2 تا 4 سانتی متری می باشد. از آن جا که این افراد، اضافه وزن دارند بنابراین فشار بیشتری به پاشنه ی کفش وارد می کنند. اگر پاشنه دارای ارتفاع خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد باعث کمر درد و انحراف پا به سمت داخل می گردد. پاشنه ی استاندارد، تعادل بدن را در هنگام راه رفتن حفظ می کند.

3-  نبود قوس کافی در کف پا باعث فشار به ستون فقرات و ایجاد درد و ناراحتی در کمر می شود و در صورت عدم معالجه ممکن است منجر به بروز بیماری های انحراف ستون فقرات گردد. از این رو قوس کف کفش باید با قوس کف پا هماهنگ باشد. یعنی اگر قوس کف پای شما زیاد است باید کفشی را انتخاب کنید که قسمت میانی کفی آن نرم تر باشد و در مقابل اگر قوس کف پای شما کم است باید کفشی را انتخاب کنید که قسمت میانی کفی آن سفت تر باشد. با این کار می توانید تا حدود زیادی قوس کف پای خود را به اندازه استاندارد برسانید.

4- کفش ها علاوه بر تحمل وزن بدن باید ضربه هایی که در هنگام راه رفتن به زیر آن ها وارد می شود را نیز به خوبی جذب و مدیریت نمایند. به همین منظور باید کفشی که انتخاب می کنید دارای بهترین زیره کفش برای کمر درد باشد و یک ضربه گیر استاندارد در قسمت پاشنه داشته باشد. نبود ضربه گیر مناسب می تواند موجب بروز درد در کمر و بیرون زدن دیسک کمر گردد.

5- خرید کفش طبی زنانه برای دیسک کمر این امکان را به شما می دهد تا در هنگام راه رفتن به راحتی پاهای خود را به حرکت در آورید. این کفش ها دارای انعطاف پذیری استانداردی بوده و با حرکات طبیعی پا هماهنگی دارند. اگر کفشی که انتخاب می کنید خشک و سفت باشد راه رفتن را برای شما مشکل می کند و فشار زیادی به ناحیه زانو و کمر وارد می سازد.

6- از آن جایی که پاها وظیفه حمل و تحمل وزن بدن را دارند به همین علت خداوند آن را به صورت جفت قرار داده تا وزن بدن به طور مساوی بر روی دو پا تقسیم شود و تعادل و هماهنگی بدن را بهتر حفظ نماید. به همین نسبت کفشی که انتخاب می کنید باید بتواند وزن را به طور مساوی در سراسر پا توزیع نماید تا از فشار اضافی بر روی ستون فقرات جلوگیری نماید. این کار را با کمک پاشنه و کفی های استاندارد انجام می شود.

معرفی کفش های مناسب برای کمر درد 2

برای انتخاب بهترین کفش مناسب برای دیسک کمر، اولین و مهمترین کار مراجعه به پزشک متخصص و مجرب و اطلاعات لازم در خصوص ویژگی های کفش مخصوص و مناسب پاهای خود را دریافت نمایید. چرا که پزشکان به دلیل این که علم پزشکی و آگاهی آن ها به روز و جدیدتر از سایر افراد جامعه است، بنابراین خیلی بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند. قدم بعدی که باید جهت خرید بهترین کفش مناسب برای دیسک کمر بردارید، مراجعه به فروشگاه های معتبر در شهر می باشد. شاید شما با یک قیمت بسیار پایین بتوانید کفش معمولی خریداری نمایید. اما به احتمال قوی، کفش شما استاندارد نبوده و منجربه بیماری های مفصلی و درد در ناحیه کمر خواهد شد. باید پیش از خرید، بدانید که قیمت کفش مناسب برای کمر درد بیشتر از کفش های معمولیست. ولی در مقابل علاوه بر ماندگاری و حفظ کیفیت، استاندارد بوده و موجب درد و ناراحتی شما نخواهند شد.

برندهای کفش مناسب برای کمر درد

اگر در جست و جوی کفش مناسب برای کمر درد هستید، نکاتی که تا اینجا گفته شد را حتماً به خاطر بسپارید و در هنگام خرید به آن ها توجه کنید. اما برای این که کمی از دشواری انتخاب در هنگام خرید کاسته شود، برندهایی که دارای کفش های مناسب برای افرادی که دارای کمر درد هستند و یا می خواهند کفش استاندارد به پا کنند را برای شما گردآوری کردیم تا دیگر به سراغ کفش های نامعتبر نروید. ازجمله این برندها عبارتند از:
- Nike
- Adidas
- Valentino
- New balance 
- Brooks
- Hoka 
- Asics
- Skechers
- Merrell

جمع بندی

از آن جا که پا، قلب دوم انسان است و ارتباط مستقیمی با عضلات بدن دارد، بنابراین باید کفش مناسب کمر درد انتخاب کنید تا در هنگام پیاده روی، ایستادن های طولانی و یا ورزش دچار مشکل نشوید. کفش شما اگر نامناسب و غیر استاندارد باشد به سرعت خسته و اذیت می شوید. 
سایت کتونی ال ای به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع بهترین کفش برای دیسک کمر فعالیت و می کند و کفش های متنوع با قیمت مناسب را عرضه می نماید. برای خرید کفش طبی زنانه برای دیسک کمر می توانید به سایت فروش کتونی ال ای مراجعه کنید.


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/