بهترین کفش و کتانی برای افراد پا پرانتزی

بهترین کفش و کتانی برای افراد پا پرانتزی

18 آذر 1402
336 بازدید

به احتمال زیاد افرادی را دیده اید با اینکه پاهای خود را کنار هم قرار می دهند اما فاصله بین ساق آن ها زیاد است. در واقع این افراد دارای پاهای پرانتزی هستند که نیاز به کفش مناسب پا پرانتزی دارند. این عارضه در برخی از افراد زیاد و در برخی دیگر کمتر است. فرم پاها از جمله ضربدری و یا پرانتزی بودن آن ها می تواند تاثیر زیادی در راه رفتن ما داشته باشند و همین موضوع سبب بروز آسیب های جدی می شود و نیاز به کتانی طبی برای پا پرانتزی دارد. افرادی که پاهای پرانتزی دارند علاوه بر این که فرم پاهای آن ها دچار تغییر شده است، به مرور زمان سبب ایجاد مشکلاتی مثل درد پا در هنگام راه رفتن، ایجاد فشار روی پا، درد زانو و یا حتی اختلال در قسمت مچ پا و مشکلات بسیار دیگر و... هم می شوند. اما این آسیب قابل درمان هستند، به همین دلیل است که اغلب پزشکان به همه افرادی که دچار این عارضه هستند استفاده از کفش های طبی را پیشنهاد می کنند زیرا سبب می شود تا هنگام راه رفتن درد کمتری را تحمل کنند برای تهیه و خرید کتونی مردانه و زنانه طبی و با کیفیت می توانید به سایت مجموعه کتونی ال ای مراجعه کنید و یک خرید آسوده و راحت داشته باشید. در این مقاله می خواهیم با بهترین کفش و کتونی برای افراد با پای پرانتزی آشنا شویم.

مزایای کفش مناسب برای پا پرانتزی

اولین مرحله ای که پزشکان برای حل پا پرانتزی پیشنهاد می دهند استفاده از کفش های طبی است. زیرا ممکن است به مرور زمان این عارضه را بهتر کند و درد ها را کاهش دهد. همچنین به اعتقاد و تجربه پزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند می گویند کفی طبی برای پیشگیری از علائم دردهای ناراحت کننده موثر است. از طرفی شما باید قبل از تهیه کفش طبی برای رفع مشکل خود با پزشک مشورت کنید. زیرا شدت وخیم بودن این عارضه برای افرادی که پای پرانتزی دارند بسیار متفاوت است. از این رو پزشک شما باید متناسب با میزان پرانتزی بودن پاها و همچنین شدت علائمی که سبب درد پای شما می شود. کتانی طبی برای پا پرانتزی را برایتان تجویز کند. از جمله مهمترین مزایایی که کفش های طبی دارند شامل:

1- حمایت بهتر از پاها:

در کف پاهای ما بیش تر از 100 عضله و 26 استخوان وجود دارد. که تمامی آن ها از اجزای مهم و حیاتی هستند از این رو نیاز به مراقبت دارند زیرا پاها هستند که کل وزن ما را در هنگام راه رفتن و ایستادن تحمل می کنند. از این رو مکانیسم کفش های طبی به این صورت است که سبب می شود تا کف پا کاملا با زمین در تماس باشد. همچنین این کار به بهتر شدن ستون فقرات هم کمک می کند. از این رو زمانی که این افراد از کفش های طبی بهره می برند سبب می شوند تا همه قوس های کف پا به خوبی حمایت شوند.

2- کمتر شدن درد:

اگر به کفی کفش های طبی نگاه کنید متوجه می شوید که همه آن ها با یک هدف مشترک طراحی شده اند. کفش های طبی به منظور حمایت از کف پا و همچنین محافظت از پا در جهت ضربه گیری برای کفش های معمولی ساخته شده اند. اما به تنهایی نمی توانند تمام نیاز های شما را بر طرف کنند. اما باز هم استفاده از کفی و کتانی طبی برای پا پرانتزی می توانند درد کف پا را تا حد زیادی کمتر کنند و همین موضوع به بهبود عملکرد پا  نیز کمک می کند.

بهترین کفش و کتانی برای افراد پا پرانتزی

3- راحتی بیشتر:

بهره مندی از کفی کفش های سفارشی طبی می تواند از کف پاهای شما در بهترین حالت ممکن حمایت کنند. طراحی کفی های طبی سفارشی متناسب با ساختار پای شما می باشند از این رو می تواند به طور کامل پای شما را در بر بگیرد که این ویژگی سبب می شود تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید زیرا به شکل گسترده تری از کف پای شما حمایت می کند. افرادی که از کفی های طبی استفاده کرده اند کاملا متوجه راحتی این محصول می شوند، همچنین راحتی در ایستادن، راه رفتن و انجام فعالیت های روزمره سبب می شود که انگیزه این افراد برای استفاده کتانی طبی برای پا پرانتزی افزایش پیدا کند.

4- کمک به برطرف شدن چرخش به داخل کف پا:

یکی از دلایل بوجود آمدن پای پرانتزی این است که قوس کف پا از بین می رود و کم کم مچ پا به خط وسط بدن نزدیک می شود. از طرفی این اتفاق سبب می شود تا به زانو ها، کمر و لگن و حتی کف پا فشار زیادی وارد شود. در نتیجه به مرور زمان آسیب های شدید و جدی ممکن است به زانو های شما وارد شود، زیرا آسیب پذیری زانوهای شما حتی نسبت به آسیب های ورزشی بیشتر خواهد شد بنابراین نیاز به کفش مناسب پا پرانتزی دارید. در زمان هایی که شما از تجهیزات طبی و سفارشی بهره می برید قوسی که در کف پای شما هست توسط این کفی ها مورد حمایت قرار می گیرد در نتیجه فشاری که بر مفاصل وارد می شود کاهش پیدا می کند.   

  بهترین کفش و کتانی برای افراد پا پرانتزی 1

چگونه کتانی مناسب برای پا پرانتزی انتخاب کنیم؟

سوالی که ممکن است برای افراد دچار پا پرانتزی پیش بیاید این است که چگونه کتانی طبی برای پا پرانتزی انتخاب کنیم؟ ابتدا در جواب این سوال باید گفت که این انتخاب را پزشک معالج شما تشخیص می دهد، زیرا این عارضه برای هرکس شدت و سبک متفاوتی دارد. بنابراین اگر فردی، درد و ناراحتی شدیدی در پاهای خود احساس کرد حتما باید این موضوع را با یک متخصص در جریان بگذارید. پزشک مورد نظر در ابتدا سلامت عمومی و سپس عوامل دیگر را بررسی کرده و مورد ارزیابی قرار می دهد و در ادامه به کمک دستگاه ها و تکنولوژی های پیشرفته درد های ناحیه پا عملکردهای مختلف دویدن و راه رفتن را مورد ارزیابی قرار می دهد. حتی ممکن است که متخصص تشخیص دهد، از هر پا تصویر سه بعدی گرفته شود. با توجه به این آزمایشات و معاینات اطلاعاتی در مورد شرح حال پای بیمار جمع آوری شده است. با توجه به این اطلاعات جمع آوری شده که در اختیار متخصص پا قرار دارد، تعیین می کند که بهترین کفش مناسب برای فرد پا پرانتزی ساخته شود تا به این ترتیب بتواند حرکات پا را راحت تر انجام دهد و به مرور زمان فرم پای خود را بهبود ببخشد و یا در صورت لزوم دستور استفاده از کفی های طبی را می دهد. البته نا گفته نماند که احتمال دارد متخصص پا از روش های درمانی دیگری برای بهبود عملکرد و راحتی پای بیمار توصیه کند.

نکات مهم در خرید و سفارش کفش های طبی مخصوص پای پرانتزی

زمانی که می خواهید برای سفارش و خرید کتانی زنانه و یا مردانه طبی اقدام کنید، لازم است چند نکته مهم را در نظر بگیرید. این ها مواردی هستند که می تواند کمک کننده شما در انتخاب و خرید یک کتونی اصل و با کیفیت طبی باشد. زیرا خرید و سفارش کتونی غیر طبی و تقلبی علاوه بر اینکه نمی توان انتظار بهبودی داشت، بلکه ممکن است موجب ایجاد مشکلات بیشتر و بدتری هم شوند. از طرفی هزینه کفش های طبی مخصوصا سفارشی ها بسیار زیاد است از این رو در خرید و سفارش آن ها دقت و توجه لارم را داشته باشید:

• توجه کردن به اصل بودن نشان کفش طبی برای پای پرانتزی:

هنگام خرید کفش کتانی طبی برای پا پرانتزی حتما به داشتن نشان اصل بودن کالا توجه کنید. داشتن نشان اصل بودن کالا به این معنی است که تولید این کفش ها از ابتدا مورد بررسی قرار گزفته است و سپس به مرحله تولید و عرضه در بازار رسیده است. با وجود این نشان دیگر نگران تقلبی و بی کیفیت بودن کفش طبی خود نباشید.

• مجموعه ای که به آن ها سفارش ساخت کفش پا پرانتزی خود را داده اید باید نشان ثبت اختراع داشته باشند:

از ویژگی های دیگر کفش های طبی این است که نشان ثبت اختراع دارند. در واقع کفش های طبی برخلاف همه کفش هایی که در بازار وجود دارند این نشان را دارند. به این معنی است که قبل از طراحی و ساخت آن تحقیق و پژوهش های لازم انجام شده است از این رو سبب می شود تا تاثیرگذاری موثری برای مشکلات پا داشته باشد.

• خرید های کفش طبی خود را از جاهای معتبر کفش طبی پرانتزی سفارش دهید:

برای خرید و یا سفارش کفش مناسب پا پرانتزی حتما به فروشگاه و یا مجموعه های معتبر مراجعه کنید. زیرا اگر کفش طبی خود را از مجموعه خریداری کنید و یا سفارش دهید که از اعتبار آن مطمئن نیستید ممکن است، کفش بی کیفیت غیر اصل به شما تحویل دهند و همین موضوع می تواند مشکلات و آسیب پا شما را بیشتر کند.

بهترین کفش و کتانی برای افراد پا پرانتزی 2

آیا کتانی برای پا پرانتزی درد زانو و لگن را کاهش می دهد؟

یکی از دلایل اصلی استفاده از کفش طبی برای افرادی که پای پرانتزی دارند این است که درد آن ها کاهش پیدا کند. زیرا در افرادی که دچار عارضه پای پرانتزی هستند، معمولا بی ثباتی در مفاصل پا منجر به التهاب و بیماری های شدید تری می شود که به مرور سبب ایجاد تورم در مفاصل می شود. از این رو استفاده از کفش های کتانی برای پا پرانتزی برای مهاربندی مفاصل و همچنین پشتیبانی از آن ها استفاده می شود تا سبب نرم تر شدن حرکت و تحرک گردد، این درد ها در نواحی مچ پا، زانو و باسن معمولا احساس می شود. اما شما با استفاده از کفش کتانی طبی مناسب می توانید التهاب مفاصل را کاهش دهید، فشار را کمتر کنید و مفصل ها را تثبیت کنید. هنگامی که کتانی طبی برای پا پرانتزی را می پوشیم فشاری که به مفاصل وارد می شود کمتر می شود در نتیجه درد و ناراحتی هنگام راه رفتن کمتر خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله درباره پا پرانتزی و استفاده از کفش مناسب برای پا پرانتزی آشنا شدیم. پا پرانتزی یک عارضه می باشد که ممکن است افراد زیادی به آن مبتلا شوند. این عارضه به این صورت است شخصی که دچار پا پرانتزی است زمانی که پاهای خود را از مچ کنار هم قرار می دهد، در قسمت ساق و زانو بین پاهای او فاصله مشخصی وجود دارد البته شدت این مشکل ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. از طرفی این حالت پا ممکن است موجب درد و ناراحتی های زیادی در ناحیه پا شود و فشار زیادی به پاهای شما وارد کند طوریکه راه رفتن و دویدن هم برایتان دشوار باشد. از این رو یکی از راه های کاهش درد که پزشکان هم آن را توصیه می کنند استفاده از کتانی طبی برای پا پرانتزی است. این کفش ها با پر کردن قسمت قوسی های پا سبب می شوند تا فشار وارد شده بر کف پا کمتر شود و اغلب می تواند به بهبود این عارضه کمک کند. همچنین بهترین کتانی برای پا پرانتزی این است که متناسب با شدت مشکل پای شما دکتر آن را تجویز کند و بسازید. برای تهیه انواع کفش های طبی و اصل و با کیفیت می توانید به مجموعه کتونی ال ای که یکی از معتبرترین و قابل اعتماد ترین مجموعه های در حوزه کفش و کتانی است مراجعه کنید.


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/