جستجو

چه کتونی هایی برای پیاده روی سالمندان مناسب تر هستند؟

چه کتونی هایی برای پیاده روی سالمندان مناسب تر هستند؟

29 شهریور 1403
4 بازدید

همزمان با پا گذاشتن به سنین بالا باید ملاحظات خاصی را در مورد نوع کفشی که به پا می کنید رعایت کنید. در این سنین استخوان ها ضعیف می شوند، مفاصل تحلیل می روند و قدرت عضلانی بدن به اندازه سنین جوانی نیست. به همین دلیل افراد مسن در راه رفتن های طولانی احساس خستگی بیشتری می کنند. بی توجهی به نوع کفشی که در سنین بالا می پوشید می تواند باعث بروز معضلاتی چون زخم پا به ویژه برای افراد دیابتی، میخچه، تورم پا و درد مفاصل و استخوان ها شود. جا دارد در سنین بالا از پاهایی که در طی سالیان سال در هر مسیری همراه شما بوده اند قدردانی کنید و با یک جفت کفش استاندارد، سلامت آن ها را در اولویت قرار دهید چرا که به راستی پاها قلب دوم اند. در این مطلب با کتونی ال ای همراه شوید تا ویژگی های بهترین کفش زنانه سن بالا و بهترین کفش مردانه سن بالا را با هم بررسی کنیم.

ویژگی های بهترین کتونی مناسب پیاده روی افراد سن بالا

• طبی بودن کفش پیاده روی

یکی از ویژگی های بهترین کفش پیاده روی خارجی برای افراد سن بالا طبی بودن کفش است. اساسا افراد مسن باید از کفش های طبی استفاده کنند چرا که کفش های طبی دارای کفی نرم هستند و دقیقا قالب پا طراحی می شوند. این کفش ها از بروز معضلاتی مانند خار پاشنه و میخچه جلوگیری می کنند و برای افرادی که مبتلا به زخم های دیابتی هستند و یا انحراف شست پا دارند یک انتخاب عالی محسوب می شوند. کفش های طبی نیروی وارده به کف پا را در حین پیاده روی جذب می کنند و فوکوس اصلی شان روی قوس کف پا است. اغلب سالمندان دارای پوست نازک تری هستند. ضخامت پوست پا در این افراد در ناحیه کف پا کمتر است و به همین دلیل بسیار مهم است که کفش پیاده روی سالمندان یک کفش طبی استاندارد با حمایت عالی از قوس کف پا باشد.

• سایز مناسب کفش

استفاده از کفش های گشاد و تنگ ممنوع! این تصور اشتباه است که کفش های پیاده روی سالمندان باید بزرگ باشند. کفش پیاده روی سالمندان باید دقیقا اندازه پای آن ها باشد. استفاده از کفش هایی که دارای سایز بزرگ هستند پیاده روی را سخت می کنند. درست است که تنگ بودن کفش سالمندان به هیچ وجه مجاز نیست اما کفش های گشاد نیز مناسب سالمندان نیستند.

چه کتونی هایی برای پیاده روی سالمندان مناسب تر هستند؟ 1

• اندازه پاشنه در کفش پیاده روی سالمندان

بهترین کفش پیاده روی مناسب سالمندان کفشی است که دارای پاشنه کوتاه باشد. داشتن پاشنه در کفش پیاده روی سالمندان باعث عدم تعادل این عزیزان شده و ممکن است به زمین خوردن آن ها منجر شود. بهترین کفش پیاده روی خارجی برای سالمندان دارای پاشنه کمتر از 3 سانتیمتر می باشد. این کفش ها احتمال پیچ خوردگی پا را به شدت کاهش می دهند و باعث بالا رفتن ایمنی در حین راه رفتن می شوند.

• بند های کتونی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در مورد کتونی افراد مسن باید وجود داشته باشد این است که این کتونی ها تا حد امکان فاقد بندهای بلند باشند. وجود بندهای بلند می تواند باعث زمین خوردن افراد مسن شود که بسیار خطرناک است. به همین دلیل کفش های چسبی و کفش هایی که دارای بافت کشی و ارتجاعی هستند بهترین گزینه ها برای پیاده روی سالمندان محسوب می شوند.

• عدم لغزنده بودن زیره کفش سالمندان

زمانی که قصد خرید کفش مناسب پیاده روی زنانه و مردانه دارید، حتما به زیره آن دقت کنید. زیره کفش به هیچ عنوان نباید لغزنده باشد. لغزنده بودن زیره کفش باعث ایجاد خطراتی مانند سر خوردن و زمین خوردن در حین پیاده روی می شود. کفی های لاستیکی، پلی یورتان و چرمی با شیارهای استاندارد، کفی های خوبی برای کفش پیاده روی افراد مسن هستند.

چه کتونی هایی برای پیاده روی سالمندان مناسب تر هستند؟ 2

• سبک بودن کفش پیاده روی

یکی از پارامترهای مهم کتونی پیاده روی افراد مسن، سبک بودن کتونی است. افراد مسن به خودی خود در زمان راه رفتن خستگی مفرط را تجربه می کنند. بنابراین مهم است که کتونی مورد استفاده آن ها دارای وزن سبکی باشد تا مزید بر علت نشود و به خستگی آن ها دامن نزند. کتونی هایی که از برندهای نایک و آدیداس تولید می شوند به واسطه تکنولوژی های برتری که در ساخت شان مورد استفاده است دارای وزن سبکی هستند و راحتی فوق العاده ای برای افراد مسن ایجاد می کنند.

• حمایت عالی از پاشنه پا توسط کتونی

اگر می خواهید بهترین کفش پیاده روی خارجی را برای سالمندان خریداری کنید، سراغ کتونی هایی بروید که دارای بالشتک منعطف و ضربه پذیر در قسمت پاشنه پا هستند. پاشنه پا یکی از مهمترین قسمت ها در کتونی است که اگر قدرت جذب ضربه ها را نداشته باشد، دردهای شدیدی در کمر و مفاصل رخ می دهند که تحمل آن برای سالمندان دردناک و دشوار است.

• انعطاف پذیری عالی در کتونی پیاده روی افراد مسن

کتونی هایی که افراد مسن به پا می کنند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. کفش هایی که دارای ساختار خشک و غیر منعطف هستند فشار زیادی به پای افراد مسن وارد می کنند. این کفش ها باعث ایجاد درد در قسمت هایی مانند پنجه پا و پاشنه پا می شوند و درد شدیدی در استخوان ها و مفاصل ایجاد می کنند.

• تنفس پذیری بالای کفش پیاده روی

کفش پیاده روی افراد مسن باید قابلیت تنفس پذیری داشته باشد. افراد هر چه سن شان بالاتر می رود شرایط بدنی شان دشوار می شود. به عنوان مثال تعریق پا درون کفش و بالا رفتن حرارت پا در سنین بالا شرایط سخت تری را برای افراد ایجاد می کند که تحمل آن بسیار دشوار است. این موضوع می تواند برای افراد مسن به معضل غیر قابل تحمل تبدیل شود. به ویژه اگر این عزیزان با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت دست و پنجه نرم کنند. عدم تنفس پذیر بودن کتونی در افراد مسن می تواند باعث بروز عفونت و قارچ شود که شرایط را برای بیماران بغرنج می کند. به همین دلیل مهم است که تنفس پذیری کفش بالا باشد.

چه کتونی هایی برای پیاده روی سالمندان مناسب تر هستند؟ 3

چند مدل از بهترین کفش های پیاده روی خارجی برای افراد مسن

در این بخش چند مدل از بهترین کفش هایی که برای پیاده روی افراد مسن مناسب هستند را بررسی خواهیم کرد:

◘کفش چسبی قابل تنظیم

بهترین کفش پیاده روی خارجی برای افراد مسن، کفش های چسبی قابل تنظیم هستند. این کفش ها فاقد بند هستند و از زمین خوردن افراد مسن در حین پیاده روی جلوگیری به عمل می آورند. از طرفی به دلیل قابل تنظیم بودن چسب ها، می توان سایز کفش را به سادگی تنظیم کرد.

◘کفش اسکیچرز

اگر دنبال خرید بهترین کفش پیاده روی زنانه بدون بند هستید، ما کفش های اسکیچرز را به شما پیشنهاد می دهیم. این کتونی ها به راحتی قابل پوشیدن هستند چرا که اصلا نیازی به باز و بسته کردن بند ندارند و دارای بافت کشی ارتجاعی و انعطاف پذیری هستند. این کفش ها ضد لغزش هستند و از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارند. این کتونی از هنگام پیاده روی از مفاصل و اسکلت پا محافظت کاملی به عمل می آورد و قدرت جذب ضربه بالایی دارد.

◘کفش چرمی طبی

کفش چرمی طبی یکی از بهترین مدل کفش هایی است که افراد مسن می توانند در زمان پیاده روی به پا کنند. این مدل کفش ها حمایت خوبی از قوس پا به عمل می آورند و باعث افزایش گردش خون در پا می شوند. کاهش تورم پا، کاهش درد پا، کاهش فشار روی کمر و بهبود تعادل از ویژگی های اصلی این مدل کفش پیاده روی هستند.

◘صندل طبیعت گردی

بهترین کفش پیاده روی مردانه خارجی، صندل طبیعت گردی است که هم دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و هم اجازه نفس کشیدن به پای افراد مسن می دهد. هم بانوان و هم آقایان مسن می توانند از این مدل کفش استفاده کنند. صندل طبیعت گردی نوعی کفش کوهنوردی محسوب می شود که انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد و در فصل های بهار و تابستان باعث راحتی و خنکی پای افراد مسن می شود.

◘کتونی های پیاده روی نایک

اگر می خواهید بدانید بهترین کفش پیاده روی زنانه خارجی چیست باید بگوییم برند نایک بهترین ها را در این زمینه تولید کرده است. شما می توانید بهترین کتونی پیاده روی زنانه و مردانه خارجی را از برند نایک خریداری کنید. کتونی های پیاده روی نایک با دارا بودن کفی طبی، زیره انعطاف پذیری، قابلیت تنفس پذیری عالی و سبکی فوق العاده یک انتخاب عالی برای افراد مسن هستند. کتونی نایک زوم یکی از بهترین مدل های نایکی برای افراد مسن است چرا که بسیار سبک می باشد و هیچ وزن اضافه ای به پای افراد مسن در حین راه رفتن وارد نمی کند. شما می توانید برای خرید بهترین کفش پیاده روی خارجی مردانه و زنانه به فروشگاه کتونی ال ای مراجعه کنید.

کلام پایانی

بالا رفتن سن خطرات و تهدیدهای جدیدی مانند کاهش توانایی در حفظ تعادل و بالا رفتن احتمال سقوط در حین راه رفتن را به دنبال دارد. نمی توان از پیری جلوگیری کرد اما می توان به کمک کفش های پیاده روی استاندارد، از بروز چنین معضلاتی جلوگیری نمود و یا دست کم احتمال بروز آن ها را کاهش داد. با خرید بهترین کفش پیاده روی خارجی برای افراد مسن می توان به حفظ تعادل آن ها در حین پیاده روی و لذت بخش تر شدن پیاده روی کمک کرد. بسیار مهم است که کفش پیاده روی سالمندان ایمنی بالایی داشته باشد، انعطاف پذیر باشد، تنفس پذیری خوبی داشته باشد و به حفظ تعادل آن ها کمک کند. شما می توانید برای خرید بهترین کفش پیاده روی خارجی مخصوص افراد سالمند به کتونی ال ای مراجعه کنید و کتونی های درجه یک ویتنامی را برای این عزیزان خریداری کنید.


? نظرتونو درباره ی این محصول و تجربه خریدتون با ما به اشتراک بزارین.

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/