کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟

03 دی 1402
259 بازدید

مطمئنا تا حالا حداقل یکبار دلتان خواسته یک استایل با کتونی ونس داشته باشید. غیرطبیعی نیست! امروز از هر ده نفری که در خیابان می‌بینید، حداقل 3 نفر کفش ونس پوشیده‌اند. این قضیه در مورد کودکان و نوجوان و حتی میان‌سالان و سالمندان اهل مد هم صدق می‌کند، مرد و زن هم ندارد. اما دلیل این همه محبوبیت چیست؟ چرا بانوان بیش‌تر از خرید کفش پاشنه‌بلند، اقدام به خرید کتونی ونس زنانه برای مهمانی‌های خود می‌کنند؟ چرا آقایان در موقعیت‌های رسمی، کفش‌های ساده ونس را به کفش چرم نوک تیز ترجیح می‌دهند؟ امروز در وبلاگ کتونی ال ای، به جواب همه‌ی این سوال‌ها می‌رسیم و یاد می‌گیریم چگونه استایل‌های مختلفی با کتونی ونس داشته باشیم.‌

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟2

چرا به کفش کف تخت گفته میشه کفش ونس؟

علت اینکه کفش های کف تخت را ونس می گویند این است که برای اولین بار برند ونس این کفش های کف تخت را تولید کرده و به بازار فرستاده است. این موضوع باعث شد که نام ونس بر روی کفش های با کف تخت بماند و همچنان افراد با این نام از کفش های زیره تخت یاد می کنند. در ادامه درباره کفش های ونس یا همان کف تخت صحبت می کنیم و می گوییم که این کفش جذاب را با چه استایل هایی می توان پوشید.

ونس چیست؟

کفش ونس (Vans) یک نوع کفش کتانی اسپرت است که توسط شرکت محبوب آمریکایی ونس با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌شود. این کفش‌ها معمولاً از چرم، جیر یا کتان ساخته می‌شوند و دارای رویه‌ای ساده و صاف و زیره‌ای پهن و نرم هستند. کفش‌های ونس دارای یک نوار لاستیکی در قسمت کناری هستند که به آنها ظاهری متمایز می‌بخشد. شما کتونی‌های ونس را در بازار بیشتر در مدل ساق کوتاه می‌بینید. ‌این کفش‌ها به دلیل راحتی، دوام و قیمت مناسب خود، انتخاب مناسبی برای قشرهای مختلف جامعه و انواع مختلف فعالیت‌ها هستند.

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟ 1

تاریخچه ونس

شرکت ونس در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط برادران پاول و جیم ونس در شهر آناهیم کالیفرنیا تأسیس شد. اولین کفشی که توسط این شرکت تولید شد، "اوتنتیک" نام داشت. این کفش‌ها در ابتدا برای اسکیت‌سواران و موج‌سواران طراحی شده بودند، اما با رشد محبوبیت این دو فعالیت، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین کفش‌های اسپرت در سراسر جهان تبدیل شدند. با توجه به کیفیت بالای محصول، بازیکنان حرفه‌ای فوتبال، بسکتبال و... نیز از طرفداران این برند شدند. اینجا بود که شرکت ونس روی برندینگ خود سرمایه‌گذاری کرد و کفش‌های مخصوص برای ورزشکاران طراحی کرد. با گذر زمان، شرکت ونس به فکر استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز برای تولید کفش‌هایش افتاد. به عنوان مثال، کفش‌های جدیدی با استفاده از تکنولوژی GORE_TEX توسط شرکت ونس در سال 2021 با هدف محافظت از پا در آب‌وهوای نامطلوب و حفظ خشکی پا تولید و عرضه کرد و با استقبال خوبی مواجه شد. محصولات ونس از کفش و کتانی ورزشی فراتر رفته و تولید تیشرت، هودی، کیف ورزشی و دیگر لوازم جانبی در دست کار این شرکت قرار گرفته است. این برند هم‌اکنون با بیش از 1000 فروشگاه در اقصی نقاط جهان همکاری دارد و یکی از محبوب‌ترین برندهای حال حاضر است.

تفاوت کفش ونس و کفش کتانی

شاید برایتان سوال شده باشد که تفاوت کفش ونس و کفش کتانی دقیقا در چیست. خب، باید بگوییم که ونس یک برند ورزشی شناخته شده است که اصطلاحا به کفش‌هایی که تولید می‌کند، ونس گفته می‌شود. در ابتدای فعالیت شرکت ونس، کفش‌های تولید شده مخصوصا برای فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی طولانی، دویدن، کوهنوردی، فوتبال، والیبال و ... طراحی می‌شد، اما با افزایش محبوبیت آن، تولید کفش‌های روزمره زنانه و مردانه نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفت. اما کتانی، به کفش‌های ورزشی و اسپرت گفته می‌‌شود که توسط برندهای مختلف و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود. پس به کفش‌های ورزشی شرکت ونس هم می‌توانیم کتانی ونس بگوییم.

انواع کتونی ونس

کتونی ونس به دلیل محبوبیت زیاد، در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. آن‌ها را می‌توان به دو دسته‌ی ساق‌‌بلند و ساق‌کوتاه یا بندی و بدون بند تقسیم کرد. در ادامه به معرفی انواع کتونی ونس می‌پردازیم.

1- مدل اولد اسکول (Vans Old Skool)

اولد اسکول که مدل کلاسیک کفش ونس است، یکی از پرفروش ترین مدل‌های این کفش محسوب می‌شود که برای اولین بار، خطوط سفید جانبی انحصاری این برند در طراحی آن استفاده شد. امروزه برند ونس با همین خطوط سفید جانبی شناخته می‌شود. همچنین رویه‌ی این کفش پارچه‌ای است و ساق کوتاه و زیره‌ای پهن دارد. Old Skool برای اسکیت سواران بسیار محبوب است زیرا چسبندگی و دوام خوبی دارد.

2- مدل اِرا (Vans Era)

ارا یک نسخه مدرن‌تر از اولد اسکول است و جزو اولین مدل‌هایی است که به منظور راحتی بیشتر پا، دور تا دور قسمت بالایی آن یک لایه‌ی نرم قرار داده شده است. این کفش دارای یک رویه پارچه ای و دوخت دو ردیفه می‌باشد. مدل ارا یک زیره لاستیکی جدید دارد که نسبت به مدل اولد اسکول، چسبندگی و دوام بیشتری را ارائه می دهد.

3- مدل اسکیت-های (Vans Sk8-high)

اسکیت-های یک کفش مخصوص اسکیت سواری است که توسط ونس طراحی شده است. این کفش ساق بلند بسیار محبوب مانند مدل اولد اسکول، دارای خطوط سفید در قسمت جانبی است. در طراحی این مدل از فرهنگ پانک بسیار الهام گرفته شده و زیره‌ای لاستیکی بادوام با چسبندگی عالی دارد که آن را برای اسکیت سواری در هر سطحی مناسب می‌کند.

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟ 2

4- مدل آتنتیک (Vans Authentic)

اتنتیک یک مدل کلاسیک ونس است و مدل قدیمی و مرسوم این برند محسوب می‌شود. مدل آتنتیک در سال 1966 معرفی و عرضه شد. این کفش بندی ساق کوتاه دارای زیره‌ای پهن و دوخت‌های قابل مشاهده است. مدل ساده و خاص کفش ونس آتنتیک، آن را برای پیاده روی و استفاده روزمره تبدیل کرده است. برای مطالعه بیشتر در مورد کفش‌های مخصوص پیاده‌روی، می توانید در بلاگ کتونی ال ای مقاله "راهنمای خرید کفش مخصوص پیاده‌روی" را بخوانید.

5- مدل اسلیپ-آن (Vans Slip-Ons)

می‌توان گفت که مدل اسلیپ راحت‌ترین کفش ونس است. این کفش بدون بند در سال 1982 معرفی شد و از آن زمان تا حالا، علاقمندان زیادی دارد. طرح‌های ساده‌ی آن، طرفداران مینیمالیسم و طرح‌های شلوغ آن، طرفدارن جسورتر را جذب خود کرده، به طوری که آنان چیزی جز اسلیپ آن به پا نمی‌کنند!

6- مدل های-تاپس (High-tops)

های-تاپ یک مدل کفش ساق بلند و بندی است که در سال 1977 معرفی شد. این کفش که نسبت به دیگر مدل‌ها ، پاها را حجیم‌تر نشان می‌دهد، طرفداران خاص خود را دارد و بیش‌تر برای موقعیت‌های غیررسمی به کار می‌رود. های-تاپ کفش مناسبی برای محافظت از پا در برابر سرما و باد است.

7- مدل مید-تاپس (mid-tops)

مید-تاپ از انواع ساق کوتاه و بندی کفش‌های ونس است و در سال 1998 معرفی شد. این کفش استایل شما را بسیار خاص و جذاب می‌کند.

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟ 4

ویژگی های کتونی ونس

• مقاومت در برابر سرما و برف

کفش های ونس از موادی مانند جیر و چرم ساخته می شوند که در برابر آب و هوای سرد مقاوم هستند. همچنین، این کفش ها دارای آستر داخلی هستند که از پاها در برابر سرما محافظت می کند. زیره کفش های ونس نیز دارای خاصیت ضد آب است که مانع نفوذ آب به داخل کفش می‌شود. این ویژگی باعث می شود که کفش های ونس برای استفاده در هوای سرد و برفی مناسب باشند.

• خاصیت کشسانی و اصطکاک زیره‌ی کفش

زیره‌ی کفش های ونس از لاستیک ساخته می شود که دارای خاصیت کشسانی و اصطکاک بالایی است. این ویژگی باعث می شود که کفش ها در هنگام راه رفتن و دویدن، به راحتی روی زمین حرکت کنند و از سر خوردن پا جلوگیری می کنند.

• چسبندگی بالا در قسمت پشت پا

چسبندگی بالای قسمت پشت پا به دلیل استفاده از موادی مانند چرم یا جیر در این قسمت است. همچنین، در برخی مدل های کفش ونس، از یک نوار لاستیکی در قسمت پشت پا استفاده می شود که باعث افزایش چسبندگی می شود. این ویژگی باعث می شود که کفش ها در هنگام اسکیت سواری، به راحتی روی تخته اسکیت حرکت کنند و از لغزش پا جلوگیری کنند.

• سبکی و راحتی

یکی از مهم‌ترین ویژگیهای کتونی ونس، راحتی و سبکی آن‌ها است. این کفش ها دارای آستر نرم و انعطاف پذیری هستند که از پاها در برابر فشار و ضربه محافظت می کنند. همچنین، کفی کفش های ونس از جنس فوم نرم و قابل‌انعطافی است که به پاها می چسبد و از آن ها پشتیبانی می کند. همچنین کفش های ونس به دلیل سبکی، به راحتی قابل حمل و استفاده هستند.

• تنفس بالا و تهویه مناسب

این ویژگی به جنس استفاده شده در رویه‎‎‌ی کفش برمی‌گردد. رویه‌ی کفش‌های ونس از جنسی بادوام و عالی ساخته شده که اجازه‌ی تنفس به پاها را می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که پاها در طول روز خشک بمانند و بوی بدی نگیرد.

• ظاهر زیبا و قسمت مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگیهای کتونی ونس، ظاهر شکیل و زیباست. دوخت‌های زیبا و بادقتی که روی کفش ونس کار شده، زیبایی محصول را دو چندان می‌کند. با وجود کیفیت بالای کفش‌های ونس، این محصول با قیمتی معقول و مناسب وارد بازار می‌شود تا افراد از هر قشری توانایی خرید آن را داشته باشند.

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟3

انواع استایل مختلف با کتونی ونس

هنگام خرید کفش ونس مردانه و زنانه ممکن است برایتان سوال شود که کفش ونس را چگونه باید با استایل‌های مختلف ست کرد. خب پاسخ این سوال ساده است. در وهله‌ی اول باید بدانید که ونس یک نوع کفش اسپرت محسوب می‌شود و استفاده از آن مختص به فقط بانوان یا آقایان نیست. نتیجه می‌گیریم که کفش ونس یک مکمل عالی برای استایل‌های اسپرت، کژوال و روزمره و غیررسمی و حتی رسمی است.

◘ کتونی ونس برای استایل اسپرت

کفش‌های ونس ساق بلند تکمیل‌کننده‌ی استایل اسپرت و ورزشی شماست. برای ایجاد یک استایل اسپرت با کتونی ونس، می‌توانید از شلوار جین، شلوار گرم‌کن با دمپای کش‌دار، تیشرت و هودی استفاده کنید. این استایل برای فعالیت‌های روزانه مانند پیاده‌روی، دویدن و ورزش‌های سبک مناسب است. سعی کنید در استایل اسپرت خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا جسورتر به نظر برسید. همچنین استفاده از کتونی ونس سفید برای داشتن یک استایل اسپرت شیک پیشنهاد می‌شود.

◘ کتونی ونس برای استایل کژوال

استایل کژوال یا روزمره از اجزای ساده‌ای تشکیل شده و در عین سادگی، می‌تواند بسیار جذاب باشد. یکی از آیتم‌‌های اصلی استایل کژوال شلوار جین است. اگر دوست دارید استایل‌تان به‌روز باشد، شلوار جین مام استایل گزینه‌ی مناسبی در کنار کفش ونس به نظر می‌رسد. کتونی ونس آتنتیک در کنار بارانی، پلیورهای یقه سه سانتی و شلوار جین و کتان، استایل کژوال خاصی در فصول سرد سال می‌سازد. توجه داشته باشید که اصل در استایل کژوال، سادگی و مینیمالیسم است، پس تا حد امکان از کفش و لباس‌هایی بدون طرح و با رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا ظاهر مرتبی داشته باشید.

◘ کتونی ونس برای استایل رسمی

برای ایجاد یک استایل رسمی با کتونی ونس، می‌توانید از شلوار جین تیره، شلوار پارچه‌ای و کت و شلوار استفاده کنید. کفش ونس ارا یا کفش ونس اسلیپ-آن در کنار یک دست کت و شلوار، شلوار و پیراهن یا یک پیراهن مجلسی رنگ روشن می‌تواند ظاهری رسمی و خیره‌کننده از شما بسازد. این استایل برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی مانند رستوران‌ها و مراسم‌های غیررسمی نیز مناسب است. در مورد استایل‌های رسمی توجه به ترکیب رنگ‌ها بسیار مهم است. ترجیحا از رنگ‌های تیره و طرح‌های کلاسیک در استایل رسمی خود استفاده کنید.

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟ 5

چطور کفش ونس اصل را تشخیص بدهیم؟

با توجه به چند مورد ساده، می‌توانید هنگام خرید کفش ونس مردانه و زنانه، اصل را از فیک تشخیص بدهید. از تفاوت‌های کفش ونس اصل و فیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- عموما کفش‌های غیر اصل از کیفیت پایینی برخوردارند و در اثر شستشو دوام خود را از دست می‌دهند.
2- در ساخت کفش‌های غیراصل از پارچه‌های بی‌کیفیت استفاده می‌شود و معمولا دوخت‌ها، نامنظم و شل هستند.
3- کفش‌های غیراصل گارانتی ندارند.
4- قیمت کفش‌های اصل همیشه بالاتر از کفش‌های غیر اصل است.
با توجه به نکاتی که گفته شد، هنگام خرید کفش ونس زنانه و مردانه می‌توانید به راحتی اصل را از غیراصل تشخیص دهید.

کتونی کف تخت چیست و چطور می توان استایل مناسب آن را داشته باشیم؟

نکات مهم برای داشتن بهترین استایل با کتونی ونس

◘ رنگ کتونی ونس را با توجه به رنگ‌های موجود در استایل‌تان انتخاب کنید. ست کردن رنگ کتونی ونس و اکسسوری‌ها، ایده‌آل ترین حالت ممکن است.
◘ ونس می تواند قد و اندام را کوتاه تر نشان دهد. اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است از ونس های روشن و مدل های ساده و بدون طرح استفاده کنید.
◘ مدل ونس را با توجه به مدل استایل‌تان انتخاب کنید، یک کتونی ونس اسپرت به هیچ عنوان مناسب یک استایل رسمی نیست.

نکته پایانی

این روزها کتونی ونس، از پرطرفدارترین کفش‌هاست. با توجه به ویژگی‌های مهمی که کفش ونس را از دیگر کفش‌ها متمایز می‌کند، می‌توان دلیل این همه محبوبیت را متوجه شد. اصولا هر چیزی که طرفدار پیدا می‌کند، بازار سیاهش هم کم‌کم رونق می‌گیرد. قبل از خرید کتونی ونس حتما از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به خرید کنید. برای ایجاد استایل با کتونی ونس، حتما تناسب اجزای استایل را در نظر بگیرید و به هارمونی رنگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید، چرا که این موضوع به تنهایی استایل را چند درجه ارتقا می‌دهد. برای خرید کتونی ونس مردانه و زنانه می‌توانید از وبسایت معتبر کتونی ال ای دیدن کنید و کفش موردنظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و استایل‌های جذابی برای خود بسازید!


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/