انواع روش های بستن بند کفش

انواع روش های بستن بند کفش

29 آذر 1402
490 بازدید

مدل های بستن بند کفش یکی از چالش های اکثر جوانان است. کفش یکی از آیتم های مهم در استایل است که می تواند تاثیر بسزایی در ظاهرمان داشته باشد. بهره مندی از یک مدل جذاب و متفاوت برای بستن بند کفش موجب می شود تا ظاهر استایل شما را زیباتر کند. همچنین به عنوان تنوع به جای خرید کفش جدید، می توانیم گاهی از سبک های مختلف بستن بند کفش ها بهره ببریم. این موضوع یکی از دغدغه های دوران کودکی هم بود که خانواده با آموزش بستن بند کفش به ما یاری رساندند. البته همه آن ها از یک الگو استفاده می کردند و خلاقیت و تنوعی در نحوه بستن بند کفش نداشتند و ساده ترین روش را به ما آموزش دادند. افرادی که علاقه مند به کفش و کتونی اسپرت هستند ایده های خلاقانه بستن بند کفش و کتانی برایشان جذاب و مفید است.

روش های متفاوت بستن کفش و بند کفش

تنوع در سبک بستن بند کفش ها جذابیت هر استایل را بالاتر می برد از این رو می توانید به کمک بندهای رنگی و مدل های متنوع بستن بند کفش حس خوبی از استایل خود بگیرید. بنابراین می توانید با یادگیری مدل های جذاب و متفاوت بستن بند کفش و کتونی استایل کردن را برای خود راحت تر کنید در ادامه با چند تا از بهترین آموزش بستن بند کفش آشنا می شویم که می توانید در استایل های متفاوتی از آن بهره ببرید:

1- بندهای صاف با فاصله یکسان:

یکی از سبک های ساده و جذابی است که به صورت خط های صاف افقی روی کفش قرار می گیرند که به اصطلاح به آن ها میله ای می گویند. این مدل بستن بند کفش و کتونی ظاهر مرتب و منظمی به استایل شما می بخشد. بستن بند کفش به این شکل کار بسیار راحتی است و کمتر از یک دقیقه زمان می برد. اغلب فروشندگان این سبک بستن بند کفش را روی کفش های مجموعه خود اجرا می کنند. این یک مدل با گره مخفی است که این گره در کنار و یا پشت زبانه پنهان شده است. همچنین بند باید به صورت پله ای و یکی در میان از سوراخ ها رد شود. برای بهره مندی از این روش ابتدا باید از سمت پنجه شروع کنید بند را از رو به زیر سوراخ پرچ شده از دو طرف بفرستید سپس از زیر سوراخ ها هر سمت را به صورت یکی در میان خارج می کنیم و وارد حلقه روبرویی می کنیم. با این شیوه تنها بند های افقی روی کفش دیده می شود.

انواع روش های بستن بند کفش 1

2- بندهای به سبک نردبانی:

یکی دیگر از مدل های بستن بند کفش های اسپرت و کتونی و یا انواع بوت ها که ثبات بهتری دارند می توان به مدل نردبانی اشاره کرد. مدل بستن کفش و کتونی به روش نردبانی کمی پیچیده است. اما تاثیر چشمگیری در تنگ تر کردن فضای کفش دارد از این رو پا در داخل کفش سر نمی خورد. این سبک بستن برای پوتین های بلند و کفش های کوهنوردی و دوچرخه سواری و اسکیت بازی هم بسیار مناسب است.

در این مدل ابتدا دو طرف بند را از زیر حلقه های اول سمت پنچه وارد می کنیم این بندها باید یک اندازه باشند. بعد باید از همان رو بند سمت راست را وارد حلقه بالایی کنیم این حرکت در دو طرف انجام می دهید. سپس بندی که از سمت مخالف آمده را از رو حلقه ای که از بند کفش تشکیل دادیم عبور دهیم و بعد از حلقه بعدی خود کفش رد می کنیم. همین روش تا بالا ادامه دارد.

انواع روش های بستن بند کفش 2

3- بند ها به سبک ستاره ای:

یکی دیگر از روش های متفاوت بستن کفش و بند کفش می توان به مدل ستاره ای اشاره کرد. امروزه این روش گره بسیار بروز و شیک می باشد جز نمونه سبک هایی با گره مخفی است. برای یادگیری این روش بهتر است از روی ویدیو ها تمرین کنید.

مدل ستاره ای برای استایل های فانتزی و رنگی بسیار مناسب و جذاب می باشند. سبک متفاوت آن سبب شده تا افراد زیادی بخواهند این مدل بستن بند کفش را امتحان کنند. برای آموزش حرفه ای بستن بند کتونی مدل ستاره بهتر است با ویدیو های آموزشی پیش بروید. بستن بند کفش ال استار به سبک ستاره ای در بین جوانان رایج است.

4- بستن بند به شکل دو خط مورب متقاطع:

از مدل های متنوع دیگری که می توانید برای بستن بند کفش های خود بهره ببرید سبک دو خط به شکل مورب متقاطع است. از شیوه های خلاقانه ای است که می تواند استایل کفش شما را متفاوت تر کند. از طرفی برای افرادی که قصد ندارند با هر بار پوشیدن و درآوردن کفش بند آن را باز کنند بسیار مناسب است. از این رو شما تنها کافی است در مدل دو خط مورب متقاطع دو سر بند را در انتها به هم گره ای آزاد بزنید. در این صورت بدون باز و بسته کردن بند کفش به آسانی می توانید پای خود را از کفش خارج کرده و یا مجدد بپوشید.
برای بستن بند کفش به این شیوه باید از حلقه های پایین کفش سمت پنجه شروع کنیم. بند را از حلقه سمت راست وارد می کنیم. باید از زیر زبانه کفش عبور دهیم تا دیده نشود سپس از حلقه اول سمت چپ خارج می کنید. از همان رو بند سمت راست را وارد حلقه آخر سمت چپ می کنیم و بندی که از حلقه اول سمت چپ بیرون آمده را وارد حلقه آخر سمت راست می کنیم.

در نظر داشته باشید که بند خارج شده از حلقه آخر سمت چپ باید بلندتر باشد. سپس همان بند بلندتر را باید از همان بالا و حلقه سمت چپ بعد عبور دهید و از رو وارد حلقه روبرویی سمت راست کنید. سپس از روی حلقه سوم سمت راست خارج می کنید و مجدد از رو وارد حلقه سوم سمت چپ می کنید. این روش تا انتها ادامه دارد. از طرفی به یاد داشته باشید که این روش هم از سبک های گره مخفی است. یعنی نیاز به باز و بسته کردن گره ندارید.

5- بستن کتونی مدل توری و مشبک:

یکی از مدل های جذاب و پرطرفدار بستن بند کفش می توان سبک توری و مشبک را نام برد. این مدل یکی از ایده های خلاقانه بستن کفش و کتانی می باشد که می توانید در استایل های مختلف از این شیوه استفاده کنید. ممکن است از لحاظ ظاهری کمی پیچیده باشد اما یک روند بسیار ساده و راحتی دارد.

این سبک از خط های مورب ضربدری و همچنین خط های افقی درست شده است. در مدل بستن بند کفش و کتونی به روش توری و مشبک باید از حلقه های سمت پنجه شروع کنید. یک سمت بند را از زیر حلقه سمت راست و حلقه دیگر را از زیر حلقه سمت چپ وارد می کنیم. به صورت ضربدری باید حلقه سمت چپ را از رو وارد حلقه سوم سمت راست کنید. بعد ادامه آن را از زیر از حلقه یکی مانده به آخر سمت مچ خارج کرده و وارد حلقه یکی مانده آخر سمت راست می اندازیم طرف مقابل هم به همین شیوه ادامه می دهید. می بینید که حالت ضربدری روی آن تشکیل شده است. در ادامه این روش دو خط افقی در بالا سمت مچ ایجاد می شود که جذابیت این سبک را بیشتر می کند.

انواع روش های بستن بند کفش 3

6- مدل بستن بند کفش به صورت زیپی:

از انواع دیگر روش های بستن بند کتونی مدل زیپی می باشد. این سبک در انتهای کار شبیه به طرح زیپ می شود. در ابتدا که به این مدل نگاه می کنید به ظاهر سخت است اما این مدل هم به راحتی انجام می شود و پیچیدگی خاصی ندارد. این مدل بستن بند کفش برای افرادی مناسب است که قصد دارند بند کفش آن ها سفت و محکم باشد. این مدل بستن بند کفش و کتونی برای پوتین های کوهنوردی و صخره نوردی و طبیعت گردی بسیار شیک و مناسب است. برای آموزش بستن بند کفش ابتدا باید بندها را از زیر حلقه های اول خارج کنیم سپس قبل از این که آن ها را وارد حلقه بعدی کنیم باید از زیر بندی که ایجاد شده عبور دهیم و ضربدری وارد حلقه بعد می کنیم دوباره از زیر بند عبور می دهیم و ضربدری از حلقه بعدی عبور می دهیم تا آخر طرحی که روی کفش ایجاد می شود شبیه به طرح زیپ می باشد.

انواع روش های بستن بند کفش 4

7- بستن بند کفش به روش ارتشی:

مدل ارتشی یکی دیگر از سبک های بستن بند کتونی می باشد که می توان از آن در موقعیت های مختلفی بهره برد. کفش هایی مثل آل استار و یا مدل های ساق دار را می توانید به روش ارتشی ببندید، مخصوصا اگر قصد دارید آن ها را در باشگاه بپوشید.

از ویژگی های مدل بستن بند کفش به صورت ارتشی این است انعطاف بالایی دارند که سبب می شود تا فرد در هنگام راه رفتن و تحرک راحت تر باشد. همچنین این ویژگی سبب می شود تا از سایش و پوسیدگی که ممکن است در قسمت لبه های کفش پیش بیاید، پیشگیری کند. نتیجه این مدل یک حالت حصیری طور و لوزی مانند است که می تواند ظاهر بسیار خاصی را به کفش شما ببخشد.

8- بستن کفش مدل فانتزی دایره ای:

از دیگر ایده های خلاقانه بستن بند کفش و کتانی مدل حلقه ای است که طرح دایره ای و بیضی روی کفش ایجاد می کند. یک مدل شیک و متفاوت و در عین حال بسیار راحتی است که می توانید برای انواع کتونی های خود بهره ببرید می توانید در استایل های روزمره و اسپرت خود از این روش متفاوت بستن کفش و بند کفش بهره ببرید.

در این روش ابتدا از بالا و از حلقه دوم شروع می کنیم بعد از زیر حلقه رد می کنیم برای این کار بند سمت راست را از همان حلقه که رد کردیم خارج می کنیم با این کار یک دایره و یا حلقه ای با بند ایجاد می شود که به آن در انتها کار نیاز دارید دو طرف کفش را تا پایین به همین صورت پیش می بریم به حلقه پایین کفش که رسیدیم از زیر حلقه رد می کنیم و روی کفش می آوریم سپس از وسط حلقه های هر سمت رد می کنیم  و هر طرف را در سمت مخالف وارد حلقه اول می کنیم. در انتها یک حالت دایره ای متفاوتی ایجاد می شود.

9- بستن بند کفش به صورت ضربدری و شطرنجی:

از مدل های بسیار شیک و جذابی می باشد که می توانید بند بسیاری از کتونی های خود را به این صورت ببندید. اگر از بندهای متنوع و رنگی استفاده کنید می تواند کفش شما را بسیار شیک تر و جذاب تر کند. این مدل هم بسیار راحت و ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد. حتی می توانید برای کفش های بندی پیاده روی خود هم این طرح را پیاده کنید. حتی زمانی که یک استایل اسپرت بیرونی دارید هم این سبک بستن بند کفش می تواند بسیار شیک و منحصربفرد باشد.

در این طرح سه تا خط از یک جهت و سه خط دیگر از جهت دیگر به صورت ضربدری و به سبک شطرنجی از روی هم رد شده و همدیگر را قطع کردند. در این روش ابتدا از حلقه های قسمت پنجه شروع می کنند و باید از زیر زبانه کفش رد کنند. از حلقه آخر سمت چپ از رو به حلقه سوم سمت راست میفرستیم و سپس از زیر بند کفش را از حلقه دوم سمت راست خارج می کنیم به حلقه یکی مانده به آخر سمت راست از رو وارد می کنیم در حال حاضر دو خط مورب داریم. به همین ترتیب یک بند دیگر از همین جهت اضافه می کنیم. سپس از سه جهت دیگر هم به صورت متقاطع درست می کنیم فقط زمانی که می خواهیم از روی کفش رد کنیم به صورت شطرنجی از بین خط های مقابل رد می کنیم.

انواع روش های بستن بند کفش 5

10- بستن بند کفش مدل پاپیونی:

از دیگر مدل های متنوع و خاص بستن بند کفش سبک پاپیونی می باشد. یک طرح دخترانه فانتزی که البته سبک های متفاوتی هم دارد. با استایل های کژوال و دخترانه بسیار شیک و خاص می شود مخصوصا اگر از بند های متنوع در بستن آن ها استفاده کنید. برای استفاده از این روش ابتدا یک ضربدر با 3 خط روی کفش ایجاد می کنیم. در آخر هر دو سر بند را از روی نقطه تقاطع خط های مورب عبور می دهیم. می توانیم در این بستن کفش از یک و یا چند پاپیون بهره ببریم.

جمع بندی

در این مقاله با 10 تا از انواع روش های بستن بند کتونی آشنا شدیم. سبک هایی که می توانیم از آن ها در موقعیت های مختلفی بهره ببریم. مانند مدل نردبانی، پاپیونی، ضربدری و ... این طرح ها بسیار متنوع و خلاقانه هستند. برخی از این طرح ها را هم می توانید برای کوهنوردی و طبیعت گردی و یا هنگام ورزش هم بهره ببرید.

اغلب ممکن است هنگام خرید کتونی هم با مدل های ساده تر مواجه شوید و استایل جالبی از کفش ها را مشاهده کنید. شما می توانید بعد از خرید کفش مورد نظر خود بند آن را متناسب با طرح های دلخواه خود ببندید تفاوتی ندارد که کتونی زنانه است و یا یک کتونی مردانه برای خرید کفش کتونی زنانه و یا مردانه با کیفیت مناسب می توانید به فروشگاه کتونی ال ای مراجعه کنید. کتونی ال ای یک مجموعه معتبر با تجربه در حوزه فروش کفش های برند می باشد. از این رو با خیال راحت می توانید از آن ها خرید کنید.


mail نظرتونو با ما به اشتراک بزارین، آیا این بلاگ براتون مفید بود؟

ارسال دیدگاه

https://katoni-la.com/