جستجو

8 ویژگی کفش مخصوص تردمیل

8 ویژگی کفش مخصوص تردمیل

23 آذر 1402
407 بازدید
1 نظر

"پا، قلب دوم ماست." حتما این جمله را قبلا از زبان متخصصان ارتوپد و فیزیوتراپی و حتی کفش‌فروشان شنیده‌اید. اما دلیل اهمیت پاها چیست؟ به سادگی می‌توان گفت که تمام بدن روی دو پا قرار گرفته و اصطلاحا، پا نقش ستون را در بدن ایفا می‌کند. از طرفی دیگر، حرکت ما کاملا به پاها و سلامت‌شان وابسته است. برای اطمینان از اهمیت نوع کفشی که برای هر فعالیتی استفاده می‌کنیم، توجه به همین جمله کافی است. اما آیا هر نوع کفشی برای هر نوع فعالیتی مناسب است؟ مثلا می‌توان از کفش کوهنوردی زنانه یا مردانه برای پیاده‌روی و از کفش مخصوص دویدن برای صخره‌نوردی استفاده کرد؟ قطعا نه! دویدن و پیاده‌روی روی تردمیل هم کفش مخصوص خودش را دارد. امروز در کتونی ال ای، کفش مخصوص تردمیل را معرفی می‌کنیم، ویژگی‌هایش را بیان می‌کنیم، انواع کتانی مناسب برای تردمیل را نام می‎‌‌بریم و نحوه انتخاب کتانی مناسب برای تردمیل را توضیح می‌دهیم.

کفش مخصوص تردمیل چیست؟

کفش مخصوص تردمیل، کفشی است که برای استفاده در تردمیل و ورزش‌های درون ساختمانی طراحی شده است. این نوع کفش‌ها با الگوی آج بهینه‌سازی شده‌اند و چسبندگی بالایی دارند و در نتیجه، احتمال لیز یا سر خوردن روی تردمیل هنگام دویدن را به پایین‌ترین حد خود می‌رسانند. همچنین، سیستم‌ پشتیبانی بالشتک و جذب شوک در این کفش‌ها وجود دارد که به پاها و مفاصل کمک می‌کنند تا ضربه‌های تکراری در طول تمرین را جذب کرده و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنند.

چه کفش یا کتونی برای تردمیل مناسب است؟1

فواید دویدن روی تردمیل

دویدن روی تردمیل یک فعالیت ورزشی پرطرفدار است و برخی از فواید آن عبارتند از:
• افزایش قدرت قلب و عروق
• افزایش تحمل بدن
• افزایش متابولیسم بدن
• کاهش چربی خون و کلسترول
• کاهش وزن و سوزاندن چربی
• بهبود سلامت روحی
• افزایش انعطاف پذیری مفاصل
• عضله‌سازی
• تقویت عضلات پایین بدن
• پیشگیری از پوکی استخوان
دویدن روی تردمیل یک راه موثر برای تقویت سلامت و بهبود عمومی بدن است. با این حال، قبل از هر نوع ورزش، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر شرایط خاصی مثل مشکلات قلبی یا مفصلی دارید. استفاده از تردمیل به افرادی که زانودرد مزمن دارند، اصلا توصیه نمی‌شود.

اهمیت انتخاب کتانی مناسب برای تردمیل

تردمیل برای افرادی که به دویدن یا پیاده‌روی علاقه دارند اما به هر دلیلی نمی‌توانند زمان زیادی را خارج از منزل سپری کنند، بهترین انتخاب است. برای جلوگیری از بروز مشکلات ورزشی و آسیب به پاها، کمر، زانو و مفاصل، باید به کفشی که هنگام دویدن روی تردمیل استفاده می‌کنیم توجه ویژه‌ای داشت. کفش نامناسبی که سبک و راحت نیست و تعداد بالشتک‌های آن کافی و مناسب نیست، می‌تواند پاهای شما را خسته کند، روی پا تاول ایجاد کند و حتی کف پای شما را زخم کند. البته برخی افراد برای دویدن و پیاده‌روی روی تردمیل، از کفش‌های مخصوص دویدن یا پیاده‌روی در فضای باز استفاده می‌کنند که مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما بهتر است کفش مخصوص تردمیل تهیه شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد کتونی مخصوص پیاده روی، حتما مقاله "راهنمای خرید کفش مخصوص پیاده‌روی" را  در بلاگ کتونی ال ای مطالعه فرمایید.

چه کفش یا کتونی برای تردمیل مناسب است؟ 3

کفش مناسب تردمیل چه ویژگی هایی دارد؟

کفش مناسب برای تردمیل باید برخی ویژگی‌ها را داشته باشد تا بتواند نیازهای ورزشکاران را برآورده کند. در ادامه، ویژگی‌هایی که کفش مناسب تردمیل باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

1- بالشتک

مهم‌ترین ویژگی کفش مخصوص تردمیل، وجود بالشتک‌های متعدد برای تامین پشتیبانی پا است. کفش تردمیل باید دارای سیستم پشتیبانی مناسب در قسمت پاشنه و قوس کف پا باشد. این پشتیبانی به پاها کمک می‌کند تا درست قرار بگیرند و از آسیب دیدن مفاصل و عضلات جلوگیری کند.

2- جذب شوک و کاهش ضربه

طولانی‌ترین ضربه‌ها در تردمیل روی پاها و مفاصل وارد می‌شوند. کفش مناسب برای تردمیل باید دارای سیستم جذب شوک مناسبی باشد تا ضربه‌های ناشی از هر قدم را کاهش دهد و به پاها و مفاصل کمک کند تا فشار کم‌تری را متحمل شوند.

3- سایز مناسب

کفش تردمیل باید به طور دقیق بر روی پاها نشسته و سایز مناسبی داشته باشد. باید فضای کافی برای جابجایی انگشتان پا و حرکت طبیعی پاها در داخل کفش وجود داشته باشد. در صورت تنگی کفش، سیاه شدن ناخن‌ها و در صورت گشادبودن کفش، خارج‌ شدن مداوم پا از درون کفش هنگام دویدن دور از انتظار نیست. قبل از انتخاب و خرید کفش مخصوص تردمیل، حتما مقاله "راهنمای سایزبندی کتونی" را در بلاگ کتونی ال ای مطالعه نمایید تا بهترین و مناسب ترین سایز کفش را برای خود انتخاب کنید.

4- انعطاف‌پذیری

کفش تردمیل باید انعطاف‌پذیری کافی داشته باشد تا حرکات طبیعی پاها را در هنگام دویدن ممکن سازد. این انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و طبیعی‌تر دویدن را تجربه کنید.

5- وزن سبک

کفش تردمیل باید وزن سبکی داشته باشد تا به شما اجازه دهد به راحتی حرکت کنید و فشاره وارده به پاها و مفاصل بر اثر ورن را کاهش دهد.

6- تنفس مناسب

بهترین کفش مخصوص تردمیل دارای قابلیت تهویه و تنفس است. این ویژگی، از رطوبت پا جلوگیری می کند و شما ورزشکار عزیز می‌توانید در طول تمرین‌های طولانی از آسیب‍های احتمالی جلوگیری کنید. تنفس مناسب باعث حفظ خنکی پاها و جلوگیری از افزایش عرق‌زدگی و بوی نامطبوع می‌شود.

7- کیفیت ساخت بالا

کفش تردمیل باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشد تا دوام و مقاومت بالایی داشته باشد. این کفش‌ها باید قابلیت استفاده برای مدت طولانی را داشته باشند و از لحاظ ساختاری پایدار و مقاوم باشند.

8- طراحی مناسب

کفش تردمیل باید طراحی شده باشد که به شما راحتی و آسایش بیشتری بدهد. طراحی مناسب شامل قسمت بالای کفش که پا را درست قرار می‌دهد و قسمت داخلی که به پا انطباق می‌دهد، می‌شود.

توصیه‌هایی جهت افزایش طول عمر کفش مناسب تردمیل

ورزشکاران برای حفظ کفش‌های ورزشی خود که برای دویدن روی تردمیل استفاده می‌شوند، می‌توانند از چند روش استفاده کنند. به‌خاطر سپردن و عمل به این توصیه‌ها به طور قطع عمر کفش‌های ورزشی مخصوص تردمیل را افزایش خواهد داد. کفش‌های ورزشی مخصوص تردمیل یا کفش‌های کتانی می‌توانند تا ۸۰۰ کیلومتر استفاده شوند. در مقابل، ورزشکارانی که با کفش‌های ورزشی در فضای باز می دوند، معمولاً میزانی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر را طی می‌کنند. پس از طی کردن این فاصله، آن‌ها باید کفش‌های خود را تعویض کنند. روش‌های اصلی برای مراقبت از کفش‌های ورزشی شامل موارد زیر است:
1- پس از پایان دویدن روی تردمیل، کفش را از پا خارج کنید.
2- به طور منظم و مرتب، کفش مخصوص دویدن روی تردمیل را تمیز کنید.
3- در هنگام خرید کفش تردمیل، حتماً چند جفت تهیه کنید تا با استفاده متناوب از آن‌ها، عمر کفش‌هایتان افزایش یابد. این علاوه بر افزایش عمر کفش‌ها، به بازیابی و استراحت مناسب کفش‌های تردمیل نیز کمک خواهد کرد.

چه کفش یا کتونی برای تردمیل مناسب است؟2

چه برندهایی بهترین کفش مخصوص تردمیل را تولید می‌کنند؟

در حال حاضر، تعداد محدودی از برندهای مشهور تولید کننده کفش ورزشی در سراسر جهان، به طراحی و تولید کفش‌های ویژه برای تردمیل پرداخته‌اند. این نوع کفش‌ها باید در قسمت پاشنه بسیار راحت باشند تا ورزشکار بتواند با راحتی بیشتری روی تردمیل بدود. از میان برندهای تولیدکننده کفش مناسب برای تردمیل، برندهای اصلی زیر وجود دارند:
1- کتونی برند اسکیس (Skechers)
2- کتونی برند نایکی (Nike)
3- کتونی برند ریبوک (Reebok)
بدون شک، انتخاب کفش از بین برندهای معروف، شخص را به انجام ورزش ترغیب می‌کند و باعث می‌شود وی با راحتی بیشتری روی تردمیل دویده و ورزش کند.

انواع کتانی مناسب برای تردمیل

کفش‌های مخصوص تردمیل در میان ورزشکاران بسیار پرطرفدار هستند و به همین علت، برندهای مشهور تولید کفش ورزشی اقدام به تولید و طراحی کفش‌های مخصوص دویدن روی تردمیل کرده‌اند و خود را در دل ورزشکاران جا کرده‌اند. در این قسمت برخی از انواع کتانی مناسب برای تردمیل عبارتند از:

◘ ASICS GEL-Kayano 28
◘ Brooks Ghost 15
◘ NIKE AIR WINFLO 9 DD8686-103
◘ HOKA Clifton 8
◘ Skechers GO WALK Hyper Burst
◘ Air Zoom Nike Pegasus 39
◘ Nike ZoomX Streakfly
◘ ASICS GT-2000

نحوه انتخاب کتانی مناسب برای تردمیل

هنگام جستجو برای انتخاب یک جفت کفش ایده‌آل برای تردمیل در فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری خرید کفش ورزشی زنانه و مردانه، برخی فاکتورهای کلیدی وجود دارند که باید به آنها توجه کنید:

1- سایز مناسب:

مطمئن شوید که پاهایتان به خوبی در کفش جا می‌گیرند و کفش نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد است. اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید، حتماً آنها را امتحان کنید و چند قدم بردارید یا بدوید تا تناسب آنها را به‌دقت بسنجید.

2- بالشتک و پشتیبانی:

به دنبال کفش‌هایی با بالشتک محکم و پشتیبانی قوس و مچ پا باشید. کفشی با بالشتک مناسب می‌تواند ضربه‌های یکنواخت تردمیل را کاهش داده و راحتی شما در طول تمرین را بهبود بخشد.

3- کشش مناسب:

کفش مخصوص تردمیل با الگوی چسبندگی عالی را انتخاب کنید تا ثبات را تضمین کند و جلوی لغزش پا روی سطح را بگیرد. خرید کفش مردانه یا زنانه از برندهای معتبر اطمینان می‌دهد که پاهایتان در حین راه ‌رفتن یا دویدن بر روی تردمیل سر نمی‌خورند.

4- سیستم جذب شوک:

تردمیل ضربه‌های ناشی از قدم‌زدن را به زمین منتقل می‌کند. به دنبال کتانی با سیستم جذب شوک مناسب باشید. این سیستم از ضربه‌های ناشی وارده روی پاها از دویدن روی تردمیل جلوگیری می کند. سیستم‌های جذب شوک معمولاً در قسمت کف کتانی قرار دارند و می‌توانند از پاها در برابر ضربه‌ها حفاظت کنند.

5- انعطاف‌پذیری:

کتانی باید انعطاف‌پذیری مناسبی داشته باشد تا به پاها اجازه دهد به طور طبیعی حرکت کنند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در تردمیل به طور صحیح حرکت کنید و فشار اضافه‌ای روی پایتان نباشد.

6- سبک بودن کتانی:

معمولا کتانی باید سبک باشد. وقتی کتانی سنگین است، ممکن است احساس سنگینی و خستگی زودرس در پاها ایجاد کند. برای تردمیل، کتانی‌هایی با ساختار سبک و وزن کمتر  معمولاً مناسب‌تر هستند.

7- قابلیت تنفس:

کفش‌هایی که از مواد تنفسی مناسب ساخته شده‌اند را انتخاب کنید تا حفظ راحتی پا در طول تمرینات شدید و جلوگیری از تعریق بیش از حد را ممکن سازند.

8- شهرت برند:

برندهای معتبری را برای خرید کفش مخصوص تردمیل زنانه و مردانه انتخاب کنید که به دلیل کیفیت و عملکردشان شناخته شده‌اند. نظرات و رتبه‌بندی مشتریان را بررسی کنید تا از انتخاب صحیح اطمینان حاصل کنید. برای مثال، برند آدیداس یکی از بهترین برندها برای خرید این نوع کفش‌هاست.

به طور کلی، برای انتخاب بهترین کفش مناسب تردمیل، به نیازهای شخصی خود توجه کنید و تست کردن کتانی را قبل از خرید فراموش نکنید تا مطمئن شوید که با پاهای شما سازگاری دارد و راحتی و پشتیبانی مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

چه کفش یا کتونی برای تردمیل مناسب است؟ 4

نکات مهم در انتخاب کفش مخصوص تردمیل

در انتخاب کفش مخصوص تردمیل، برخی نکات مهم وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. در زیر، مهمترین نکات را بررسی می‌کنیم:
• توجه کنید که دویدن روی تردمیل و دویدن روی زمین دو فعالیت متفاوت هستند و احتمالا یک مدل کفش برای هر دو فعالیت مناسب نباشد.
• دانستن نوع حرکاتی که قصد دارید روی تردمیل انجام دهید به انتخاب بهتر و دقیق‌تر کفش مناسب کمک می‌کند.
• اگر پاهایتان مشکل خاصی دارد (کف پای صاف، کف پای گود و ...)، قبل از خرید کفش حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و از او درباره‌ی نوع کفش مناسب پای خودتان مشورت بگیرید.
• توجه داشته باشید که کفش‌های مخصوص تردمیل پس از طی کردن 300 تا 500 مایل، دیگر قابل‌استفاده نخواهند بود و باید تعویض شوند. با توجه به این نکته، بودجه‌ی خرید کفش را در نظر بگیرید.
• هرگز به امید جا باز کردن کفش، کفش تنگ نخرید که می‌تواند باعث آسیب جدی به پاها و بروز تاول‌های دردناک شود.
• بهتر است که عصرها به فکر خریدن کفش باشید، زیرا که پاها در اثر ورم کردن در طی روز، از حالت عادی خود کمی بزرگ‌تر هستند و انتخاب کفش در این زمان، خیال شما را بابت تنگ نبودن کفش راحت می‌کند.
• هنگام خرید کفش مخصوص تردمیل، جوراب نو و یا جوراب خیلی کلفت یا خیلی نازک به پا نداشته باشید و در عوض، جوراب‌هایی که معمولا هنگام ورزش کردن می‌پوشید را به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید که در صورت پوشیدن کفش، برای تمرین مناسب هستند.
با توجه به این نکات می‌توانید بهترین کفش مناسب تردمیل برای خودتان و عزیزانتان تهیه کنید.

جمع بندی

کفش مناسب تردمیل مخصوص افرادی است که به طور جدی و حرفه‌ای از تردمیل استفاده می‌کنند. بهترین کفش مناسب تردمیل ویژگی‌های از قبیل انعطاف‌پذیری، تعداد کافی بالشتک، قابلیت تنفس، وزن کم و ... دارد که هنگام خرید کفش، باید از آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در نهایت، برای انتخاب بهترین کفش مخصوص تردمیل، بهتر است از توصیه‌های یک متخصص ورزشی بهره‌مند شوید تا بتوانید کفش مناسبی را برای نوع تمرین و پاهای خود انتخاب کنید. وبسایت کتونی ال ای، یک فروشگاه خرید کفش ورزشی مردانه و زنانه معتبر است. برای خرید کفش مخصوص تردمیل سری به وبسایت ما بزنید از انواع مدل کفش‌ها دیدن کنید.


? نظرتونو درباره ی این محصول و تجربه خریدتون با ما به اشتراک بزارین.

ارسال دیدگاه

زهرا بامری در تاریخ : 11 شهریور 1403

از خرید کتونی ورزشی از ال ای برای تمرین روی تردمیل کاملاً راضی‌ام کفش بسیار راحت و سبک است و به خوبی از پاهایم حمایت می‌کند. تجربه خرید موفقی بود، پیشنهاد می‌کنم

https://katoni-la.com/